۰ نفر

تهران هنوز در زمره شهرهای پر مخاطره در مقابل کرونا قلمداد می‌شود

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۱۵
کد خبر: 436139
تهران هنوز در زمره شهرهای پر مخاطره در مقابل کرونا قلمداد می‌شود

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: علیرغم کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا همچنان تهران در زمره شهرهای پر مخاطره در مقابل این ویروس قلمداد می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: همانطور که می دانید در تهران در روزهای اخیر شاهد کاهش آمار مبتلایان هستیم.

وی ادامه داد: میزان بیماران جدید در بیست و چهار ساعت گذشته بالغ بر 210 بیمار بوده است که عمده این افراد در بخش‌های عادی بستری شده اند. 

زالی افزود: این در حالی است که در بیست و چهار ساعت گذشته همچنین 252 بیمار با حال عمومی خوب ترخیص شده اند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: تعداد بستری های بیست و چهار ساعت گذشته ما نسبت به روز قبل تر از آن 2 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: آن چیزی که امروز مهم است توجه به این نکته است که شرایط اپیدمی در تهران و سایر شهرها به صورت شکننده تلقی شود زیرا هر گونه تغییر رفتار می تواند ما را با مشکل مواجه کند.

زالی ادامه داد: این ویروس فراز و نشیب های فراوان و ناشناخته ای دارد و باید برای تقلیل تعداد بیماران بستری شرایط بهداشتی را حفظ کنیم.

وی افزود: ما در ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان شهر تهران را در زمره شهرهای پرمخاطره در مواجه با ویروس کرونا قلمداد کرده ایم.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: در روزهای اخیر شاهد بازگشایی برخی از مشاغل بودیم که کم خطر بودند اما استمرار بازگشایی کسب و کارها به خود صاحبان آنها باز می‌گردد و اگر صاحبان مشاغل پروتکل ها را رعایت کنند مشکلی برای ادامه فعالیت نخواهند داشت.

زالی افزود: اما متاسفانه این روزها شاهد این هستیم که برخی از اصناف هنوز پروتکل های لازم را جدی نگرفته اند که این موضوع هم باعث ایجاد مشکل برای خود صاحبان صنوف و هم مشتریان آنها خواهد کرد.