۰ نفر

معاون وزیر کشور: توسعه کشور نیازمند بازنگری در برنامه‌ها است

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۳:۳۱
کد خبر: 435510
معاون وزیر کشور: توسعه کشور نیازمند بازنگری در برنامه‌ها است

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: توسعه و پیشرفت واقعی کشور نیازمند بازنگری در برنامه‌ها است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «مهدی جمالی نژاد» چهارشنبه شب در آیین افتتاح فاز یک پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کاوه نبیری اراک و آغار عملیات اجرایی فاز دوم این طرح گفت: پروژه‌های خوبی برای توسعه شهرها تعریف شده اما هنوز بسیاری از مشکلات گره‌گشایی نشده است.

وی بیان کرد: نیاز است برای توسعه واقعی شهرها، نسخه شفابخشی پیچیده شود و شاید به جای مدیران شهری باید به دنبال حکیمان شهری رفت.

معاون وزیر کشور ادامه داد: جای معماری ایرانی و اسلامی در خیلی از نقاط کشور خالی است، شهرهای گذشته و کهن حال انسان را خوب می‌کرد زیرا این شهرها توسط حکیمان و معماران فقیه ایجاد و در آن مجموعه‌ای از علوم مختلف شهر دیده می‌شد.

 جمالی نژاد اظهار داشت: ۲۱ هزار طرح بزرگ و کوچک در ایام‌الله دهه مبارک فجر پارسال در کشور بهره‌برداری و ایجاد شد و هم‌اکنون نیز ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور در دست اجرا است.

 وی عنوان کرد: کشور با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمن، صبوری مردم و دلسوزی مدیران شرایط مناسبی را گذر کرد و در راستای مقابله با ویروس کرونا شرایط خوبی نسبت به سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و مطرح جهان دارد.

نقشه توسعه شهرها باید حکیمانه و متوازن باشد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هم در این آیین گفت: نقشه توسعه شهرها باید حکیمانه و متوازن باشد و قدم‌های بلندی در این راستا برداشته شود.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» افزود: افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید کاوه نبیری، یک قدم ارزشمند در راستای توسعه شهری است و باید این قدم‌ها روز به روز بلندتر شود.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته، برخی از طرح‌ها و پل‌ها در شهر اراک بدون توجه به آینده نگری ایجاد شد و برای کاهش خطا در پروژه‌ها باید نقشه‌های بلندمدت ترسیم شود.

امام جمعه اراک ادامه داد: استان مرکزی در ابتدای شیوع ویروس کرونا رتبه دوم شیوع را به خود اختصاص داده بود اما با تلاش‌های صورت گرفته ،در شرایط خوبی نسبت به برخی استان‌های دیگر قرار دارد و نیاز است مراقبت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی همچنان به صورت ویژه رعایت شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: انتظار است در آینده و در دوران پسا کرونا و در راستای جهش تولید، نیز استان مرکزی کارنامه خوبی در کشور کسب کند همت و تلاش مسوولان و مدیران در بخش‌های مختلف مضاعف شود.

وی عنوان کرد: تمام ظرفیت‌ها و تلاش‌ها باید برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم به کارگرفته شود و بحث تولید ملی به صورت ویژه در کشور دنبال و حمایت شود.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان مرکزی در دستور کار ویژه است

استاندار مرکزی نیز در ادامه این آیین گفت: همه تلاش‌ها برای دستیابی به عملکرد بهتر از سال قبل در سال پایانی دولت دوازدهم به کار گرفته شده است.

سید «علی آقازاده» افزود: برنامه‌های ویژه‌ای در شهرداری‌های استان مرکزی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام و آغاز چند طرح جدید و اثرگذار  دیده شده است.

وی بیان کرد: امید است در پایان سال دولت دوازدهم و شوراهای اسلامی، خاطرات خوبی از عملکرد و تلاش‌های مدیران و مسوولان امر در ذهن مردم این استان ماندگار شود.

تقاطع غیرهمسطح شهید کاوه نبیری بطول ۱۹۸ متر توسط شرکت جهاد نصر استان مرکزی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار ایجاد شده است و پس از افتتاح رسمی از سوی مسوولان کشوری و استان مرکزی زیر بار ترافیک قرار گرفت و عملیات اجرایی فاز دوم آن نیز آغاز شد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.