۰ نفر

۶۶۵۹۶نفر مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند

۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۴۲
کد خبر: 433983
۶۶۵۹۶نفر مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند

جهانپور با اشاره به کاهش آمار ابتلاء و مرگ و میر کرونا در روزهای اخیر، گفت: مردم باید توجه داشته باشند اگر می‌خواهیم این شرایط پایدار بماند، باید همچنان از ترددهای غیرضروری خودداری کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کیانوش جهانپور، بعد از ظهر جمعه در ارتباط تصویری، به ارائه گزارش کرونا در کشور پرداخت.

وی با اشاره به کاهش آمار ابتلاء و مرگ و میر کرونا در روزهای اخیر، گفت: مردم باید توجه داشته باشند که این کاهش آمار ناشی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی هفته‌های گذشته است و اگر می‌خواهیم این شرایط پایدار بماند، باید همچنان از ترددهای غیر ضروری در سطح جامعه خودداری کنیم.

جهانپور در ادامه به تازه‌ترین آمار کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: در شبانه روز گذشته یک هزار و ۱۶۸ مورد جدید کرونا در کشور داشته‌ایم که با این احتساب، ۸۸ هزار و ۱۹۴ مورد قطعی ثبت شده است.

وی با اشاره به بهبودی کامل ۷۵ درصد بیماران مبتلا به کرونا در کشور، گفت: ۶۶ هزار و ۵۹۶ نفر بهبودی کامل داشته‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه به آمار فوتی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: ظرف شبانه روز گذشته ۹۳ مورد جدید فوتی داشته‌ایم که با این احتساب، تعداد فوتی‌ها به ۵ هزار و ۵۷۴ نفر رسیده است.

وی با اشاره به انجام ۳۹۹ هزار و ۹۲۷ مورد تست تشخیصی در ۱۲۶ آزمایشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۱۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند که وضعیت آنها بحرانی تلقی می‌شود.

جهانپور ادامه داد: خبر خوشی که باید بگویم این است که ظرف شبانه روز گذشته موارد سرپایی بیشتر از بستری بوده است.