۰ نفر

حاجی میرزایی: شبکه شاد 40 میلیون نفر ظرفیت دارد

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۲۳
کد خبر: 433613
حاجی میرزایی: شبکه شاد 40 میلیون نفر ظرفیت دارد

وزیرآموزش ‌و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح کرد: سامانه شاد تا ۴۰میلیون نفر ظرفیت پوشش ارتباط بین دانش آموزان، معلمان و والدین را دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محسن حاج میرزایی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به شرایطی که ویروس کرونا به وجود آورده است، اظهار کرد: اطلاعی از اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد نداریم اما آموزش همچنان باید ادامه داشته باشد، زیرا آنچه دانش آموزان در سال تحصیلی یاد می‌گیرند، باید پشتوانه سال آینده آن‌ها بوده و نباید در این آموزش خللی ایجاد شود.

وی افزود: در برگزاری امتحانات تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی و ستاد مبارزه با کرونا هستیم و در صورتی که تمام محتوای آموزشی تدریس شود، اگر امکان آزمون حضوری باشد، ‌اولویت ما برگزاری آزمون به‌صورت حضوری است، اما اگر سیاست‌های وزارت بهداشت امکان برگزاری آموزش حضوری را ندهد، با شیوه‌های دیگر امتحانات برگزار می‌شود.

حاجی میرزایی بابیان اینکه  دانش آموزان و خانواده‌ها نگران نحوه و یا برگزاری امتحانات نباشند، گفت: سناریوهای مختلفی برای پایان سال تحصیلی در دستور کار وزارت آموزش‌وپرورش است و تلویزیون در این مدت کمک مؤثری برای ارائه آموزش دروس به خانواده‌ها انجام داده است اما۲۵۰عنوان درسی نیازمند ۱۲شبکه تلویزیونی است و از طرفی ارتباط تلویزیونی معلم و دانش‌آموز ارتباط تعاملی نیست و آن‌ها نمی‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: نیازمند محیطی امن و تعاملی بودیم تا فقط برای آموزش استفاده شود و در مالکیت آموزش‌وپرورش نیز باشد و بر همین اساس شبکه آموزشی دانش‌آموز (شبکه شاد) راه‌اندازی شد تا همان ارتباط‌هایی که در محیط مدرسه بین معلم و دانش‌آموز است در این شبکه نیز فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه در شبکه شاد هر دانش‌آموز در کلاس خود به‌صورت مجازی فعالیت می‌کند و با سایر همکلاسی‌ها و معلم نیز در ارتباط است، گفت: بیش از ۱۲میلیون از دانش آموزان، معلمان، ‌والدین و مدیران به شبکه شاد پیوستند و ارتباط تعاملی مناسبی برای آموزش بین آن‌ها برقرار است.

حاجی میرزایی بابیان اینکه تنها مشکل، محل زندگی بعضی از افراد در منطقه بدون بهره‌مندی از اینترنت و یا نداشتن گوشی هوشمند است، گفت: راه رسمی آموزش‌وپرورش شبکه شاد است و برای مناطقی که به شبکه شاد دسترسی ندارند، مدیران منطقه و مدارس موظف شدند، شیوه‌های مختلفی را برای استمرار آموزش به دانش آموزان استفاده کنند چراکه وزارت آموزش‌وپرورش متعهد است هیچ دانش‌آموزی از آموزش محروم نشود.

وی افزود: راهبران آموزشی، تولید و عرضه بسته‌های آموزشی، آموزش از تلویزیون‌های محلی و منطقه‌ای، آموزش‌های رادیویی و حتی در مواردی به‌صورت حضوری، کارآموزشی در مناطق محروم دنبال خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان گفت:‌ سامانه شاد ظرفیت پوشش ارتباط بین دانش آموزان، معلمان و والدین تا ۴۰میلیون نفر را دارد و کاری به این گستردگی اشکالاتی نیز خواهد داشت لذا مرکز تلفنی برای پاسخ‌گویی به اشکالات در نظر گرفته‌شده و به‌زودی سایر ایرادهای پیش‌آمده نیز برطرف می‌شود.