۰ نفر

عید پاک مسیحیان ارتدوکس زیر سایه کرونا +تصاویر

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲:۲۶
کد خبر: 432771
عید پاک مسیحیان ارتدوکس زیر سایه کرونا +تصاویر

روسیه و کشورهای اروپای شرقی که پیروان کلیسای مسیحی ارتدوکس اند، امروز عید پاک را جشن گرفتند.

مسیحیان ارتدوکس در شرق اروپا امروز در حالی عید پاک خود را برگزار می‌کنند که در سایه شیوع نمی‌توانند در مراسم و برنامه‌های جمعی شرکت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، عید پاک مسیحیان ارتدوکس یک هفته پس از عید پاک مسیحیان کاتولیک و پروتستان است. اما با توجه به شیوع کووید-۱۹ مراسم عید پاک آن‌ها هم در شرایط استثنایی برگزار شد.

عید پاک امروز در حالی جشن گرفته می‌شود که به خاطر جلوگیری از ویروس همه‌گیر کرونا در سراسر جهان محدودیت وضع شده است.

رهبر کلیسای مسیحی ارتدوکس از پیروان خود خواسته است، در هر جا که زندگی کنند، به دستورات دولت‌های خود توجه کنند.

با توجه به فرا رسیدن عید پاک مسیحیان ارتدوکس، صربستان و مقدونیه تا صبح دوشنبه قرنطینه اعلام کرده‌اند. در رومانی هم از پیروان این مذهب خواسته شده است عید پاک را در بالکن هایشان جشن بگیرند. در یونان هزاران نیروی پلیس بسیج شده‌اند تا با حمایت بالگرد‌ها و پهپاد‌ها مراقب باشند مسیحیان ارتدوکس در تعطیلات آخر هفته که با عید پاک آن‌ها مصادف شده است طبق رسم دیرینه در مراسم و برنامه‌های جمعی شرکت نکنند.

عید پاک یکی از مهمترین مراسم مذهبی برای ۳۰۰ میلیون مسیحی ارتدوکس جهان است.

این در حالی است که آمار جهانی قربانیان کووید-۱۹ همچنان سیر صعودی دارد. طبق آماری که خبرگزاری فرانسه بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مقامات ملی ذیربط کشور‌ها و سازمان بهداشت جهانی استخراج کرده است، از زمان مشاهده این بیماری در چین در ماه دسامبر تاکنون دست‌کم ۱۵۷ هزار و ۵۳۹ نفر در جهان به علت این بیماری جان باخته‌اند و شمار تلفات در اروپا به ۱۰۰ هزار نفر رسیده است که یک سوم آمار مرگ و میر در جهان را تشکیل می‌دهد.

664753_286

664738_184

664734_764