۰ نفر

تضمین امنیت اطلاعات در شبکه شاد

۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۳۲
کد خبر: 432410
تضمین امنیت اطلاعات در شبکه شاد

وزیر آموزش و پرورش از ثبت‌نام 9.5میلیون نفر در سامانه شاد خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به  نقل از فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب شبکه دوم سیما درباره شبکه آموزش دانش‌آموزی(شاد)، اظهار کرد: کرونا مخاطرات زیادی برای همه جوامع از جمله آموزش به وجود آورد که کشورها برای این وقفه طولانی باید تدبیر می‌کردند.

وی ادامه داد: در همان روزهای اول باید واکنش سریع نشان می دادیم که در ابتدا برنامه تلویزیونی آغاز شد و معلمان هم کارهای خلاقانه خوبی انجام دادند اما همه اینها اشکالاتی داشت و نیازمند این بودیم که سامانه ای طراحی کنیم که همه فضای آموزشی واقعی را در فضای مجازی ایجاد کنیم.

حاجی میرزایی اضافه کرد: 70 تا 75 درصد محتوای آموزشی تا قبل از ایجاد شبکه آموزش داده شده است و در ابتدا ارزیابی نسبت به آموزش‌های انجام شده صورت می‌گیرد و بعد مابقی آموزش‌ها داده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: روز نیمه شعبان آغاز به کار کردیم و الان 9.5 میلیون نفر به این سامانه پیوستند و 7 میلیون کاربر فعال در روز دارد که کار آموزشی انجام می‌دهند؛ در این سامانه تاکنون 96 میلیون فایل مبادله شده است.

وی در خصوص دانش‌آموزان کنکوری و اینکه زمان تقریبی برای برگزاری آن اعلام شود، اظهار کرد: دانش‌آموزان پایه دوازدهم برای ما اهمیت ویژه دارند و معمولا 90 درصد محتوای آموزشی قبل از سال جدید انجام می‌شود؛ ما برای سال دوازدهم، ماه اردیبهشت را برای مرور دروس در نظر می گیریم و بعد از آن سه ماه برای امتحانات نهایی زمان داریم و 3 هفته هم بعد از امتحان نهایی برای کنکور فاصله باید باشد و دهه سوم تیر آمادگی برای برگزاری کنکور داریم.

حاجی میرزایی درباره امتحان نهایی گفت: این امتحانات قرار است حضوری باشد و ما سالن بزرگتری را اختصاص می دهیم و پروتکلی که وزارت بهداشت اعلام کند را انجام خواهیم داد ولی اگر در آن زمان نتوانیم بر اساس نظر وزارت بهداشت آزمون حضوری برگزار کنیم، آماده برگزاری آزمون غیرحضوری و مجازی هستیم.