۰ نفر

دستور رئیس جمهور برای تامین بیشتر منابع پارک‌های علم و فناوری

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۱۴
کد خبر: 431080
دستور رئیس جمهور برای تامین بیشتر منابع پارک‌های علم و فناوری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مجازی(ویدئو-کنفرانس) با رؤسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور گفت: درخصوص تامین منابع دستور اولیه از سوی رئیس جمهوری صادر شده تا منابع بیشتری تامین شود. همچنین رئیس جمهوری دستور دادند نشست وبینار دیگری با حضور ایشان داشته باشیم تا پارک‌ها بتوانند دستاوردها و نیازهای خود را به صورت مستقیم با ایشان در میان بگذارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نشست مجازی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور با موضوع بحث و بررسی دستاوردهای پارک‌ها در مبارزه با بیماری کویید ۱۹، امروز (دوشنبه، 25 فروردین) با حضور عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم، مسعود شمس بخش، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی، محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع، حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، دکار مهدی کشمیری، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، مهدی یوسفی، رییس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران و ۴۳ نفر از روسای پارک‌های علم و فناوری و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان به صورت مجازی برگزار شد.

منصور غلامی، در این نشست مجازی سخنان خود را با تشکر از مدیران پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به خاطر تلاش‌های تاثیرگذار در ماه‌های اخیر آغاز کرد و گفت: دستاوردها و تلاش‌های شما در حوزه مقابله با شیوع کووید ۱۹ در کشور راضی‌کننده و موفقیت‌آمیز بوده است. ارزیابی وزارت علوم از اقدامات پارک‌ها در ماه‌های اخیر حاکی از توفیقات نسبی بوده و امیدواریم بیش از پیش بتوانیم تهدید پیش‌آمده برای کشور را به فرصت تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه‌ها بایستی تاثیر خودشان را در همکاری و کمک به بخش‌های مختلف صنعت و فناوری به خصوص در تبدیل دانش به فناوری نشان بدهند. انتظار جامعه هم این است که صحنه فناوری کشور بیش از همه در اختیار پارک‌های علم و فناوری باشد.

وزیر علوم، با امیدوارانه خواندن اقدامات اخیر پارک‌های سراسر کشور خاطرنشان کرد: آثار تعداد زیادی از دستاوردهای ارزشمند شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور، در سطح جامعه نمود پیدا کرده است؛ پارک‌های علم و فناوری کشور توانستند در شرایط فعلی، تهدیدی که برای سلامتی مردم ایجاد شده بود را در زمینه‌های مختلف تخصصی شرکت‌های مستقر در خود به فرصت تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند با چابکی مورد انتظار، به سمت تامین نیازهای فوری تغییر مسیر داده و زمینه فعالیت خود را عوض کنند، عنوان کرد: دستاوردهای اخیر بیش از پیش نشان داد که شرکت‌های دانش‌بنیان سراسر کشور هم در زمینه توانایی‌های علمی و هم در زمینه چابکی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

غلامی در ادامه افزود: تقاضای من از پارک‌های علم و فناوری آن است که این دستاوردها را برای آگاهی بیشتر مردم به خصوص در استان‌ها منتشر و در اختیار رسانه‌ها بگذارند.

وزیر علوم با اشاره به شعار سال ۱۳۹۹ باعنوان "جهش تولید" اظهار کرد: اقدامات پارک‌های علم و فناوری جدای از شرایط خاص کنونی باید در قالب کمک به جهش تولید در سال جاری سازماندهی شود. امیدواریم به زودی مشکلات ناشی از شیوع بیماری در کشور با تلاش همه بخش‌ها از جمله آموزش عالی کشور برطرف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستاوردهای ماه‌های اخیر و دیگر اقدامات پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه‌ها باید در مسیر هدف تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری یعنی جهش تولید تنظیم شود. امیدوارم در پایان سال به درجه‌ای از تولید برسیم که بتوانیم محصولات تولید شده در کشور را به دیگر کشورها صادر کرده و بیش از پیش سهم خود را در اقتصاد جهانی کسب کنیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، این نشست ویدئو-کنفرانسی، دومین نشست مجازی وزیر علوم و معاونان در هفته جاری با مسئولان آموزش عالی کشور است. نشست مجازی وزیر علوم و معاونان وزارتخانه با روسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها برای بررسی مسائل پیش روی آموزش عالی در دوران شیوع بیماری کرونا روز شنبه گذشته برگزار شد.