۰ نفر

سهم والدین در مبارزه با کرونا

۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹
کد خبر: 426231
سهم والدین در مبارزه با کرونا

هر چند کووید ۱۹ ملقب به کرونا این روزها مهمان ناخوانده ما ایرانیان شده، کنگر خورده و لنگر انداخته و همه را خانه نشین کرده و آرام و قرار را از همه گرفته ولی این خانه‌نشینی بسترساز بروز بسیاری از خلاقیت‌ها و بازی‌های خانگی نیز شده‌ است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به عبارت بهتر روی دیگر این سکه سیاه، رجعت‌های خوب به تاریخ گذشته و نیز ارایه خلاقیت‌های ناشی از "در خانه ماندن" است.

مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است و بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه موثر با بیماری کرونا امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد و بر همین اساس به ابتکار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی پویشی اجتماعی برای فراخوان عمومی و عمل به مسوولیت پذیری جمعی در برابر شیوع ویروس عامل بیماری کرونا به راه افتاده است.

یک شهروند اهل تربت‌حیدریه گفت: هر چند فرزند من از بازی‌های خانگی که در قدیم با برادران و خواهرانم انجام می‌دادیم بی‌خبر است اما اینک به برکت در خانه ماندن، فرصتی پیش آمده تا خاطرات گذشته را برایش مرور کنم.
مرتضی عالی احمدی افزود: مثلا "هپ هپ" و "گل یا پوچ" بازی‌های خانگی ساده‌ای هستند که هم سرگرم کننده اند و هم برای انجام آنها به ابزار خاصی نیاز نیست. 
شهروند دیگری با بیان اینکه به همراه خانواده برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم به پویش "در خانه می مانیم" ملحق شده‌ایم گفت: احساس می‌کنم این رویه دارد آرام‌آرام به یک فرهنگ رفتاری تبدیل می شود.
حسن فاطمی افزود: این شرایط مصداق ضرب‌المثل "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد" است که به برکت خانه نشینی و سفر نرفتن داریم دوباره باز می‌گردیم به همان شیوه‌های زندگی کهن پارسی و بازی‌ها و سرگرمی‌های خانگی.
وی ادامه داد: به طور مثال در قدیم خبری از سالن ورزشی و کلاس بدنسازی نبود و اینک که باشگاه‌های ورزشی تعطیل هستند پسرم برای اینکه از تمریناتش عقب نماند در خانه ورزش می‌کند.

شهروند دیگری نیز با بیان اینکه در خانه ‌مانده‌ایم تا سلامت خود، خانواده و هموطنان عزیزمان را حفظ کنیم و به مسافرت هم نرفتیم تا به قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا کمک کنیم گفت: در عین حال به برکت فناوری موجود در گوشی‌های موبایل و اینترنت رایگان دولتی، دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی را در فضای مجازی انجام می‌دهیم.
سوسن بایگی افزود: شبها به شیوه تصویری با بستگان و آشنایان دور و نزدیک ارتباط می گیریم و ضمن آنکه از حال و روز هم با خبر می‌شویم، تجربیات و اطلاعات خود را نیز در مواجهه با کرونا در اختیار یکدیگر می‌گذاریم.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.