۰ نفر

حرم حضرت رضا(ع) امسال پذیرای زائران نوروزی نخواهد بود

۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۰۱
کد خبر: 424369
حرم حضرت رضا(ع) امسال پذیرای زائران نوروزی نخواهد بود

سرپرست معاونت اماکن متبرکه و زائران آستان قدس رضوی گفت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، این آستان مقدس در ایام نوروز پذیرای زائران نخواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی فیضی در ویژه برنامه زنده «مخاطب خاص» که از شبکه ۳ سیما به روی آنتن رفت، با اشاره به شرایط بحرانی کشور و شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: به منظور همراهی با مسئولان بهداشت، سلامت و درمان کشور که امروزه در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند، با عذرخواهی از پیشگاه حضرت امام رضا(ع) و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، با توجه به شرایط به وجود آمده در ایام نوروز پذیرای زائران و مجاوران حرم رضوی نخواهیم بود.
وی ادامه داد: بر این اساس ویژه برنامه‌های مناسبتی ایام عید نوروز حرم مطهر رضوی به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه‌های سیما بدون وقفه و به صورت زنده پخش خواهد شد و اغلب برنامه‌های مناسبتی حرم مطهر از جمله شهادت امام کاظم(ع)، عید نوروز و ولادت ائمه معصومین(ع) به فراخور همان روز به صورت مستقیم از طریق رسانه‌های مختلف پخش خواهد شد.
ارتباط قلبی با حضرت امام رضا(ع) از راه دور
فیضی در بخش دیگر از سخنانش از همراهی بزرگان، علمای استان و طلاب در شرایط بحرانی کنونی قدردانی کرد و افزود: توصیه و تاکیدات علما و بزرگان بر توجه و رعایت دستورات بهداشتی و ایمنی ابلاغی از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه است و رعایت مسائل بهداشتی را الزامی می‌دانند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، ارادت به حضرت امام رضا(ع) زمان و مکان ندارد و دل‌های‌ تمام مومنان مزار بزرگان و معصومین(ع) است؛ از همین رو در این شرایط ضروری است زائران و مجاوران گرامی از راه دور ارتباط قلبی، عاشقانه و خاضعانه با معصومین(ع) برقرار کنند تا انشاءالله شفاعت این بزرگوران شامل حال همگان شود.
سرپرست معاونت اماکن متبرکه و زائران آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه بارگاه منور رضوی را همچنان دارالشفا می‌دانیم، بیان کرد: در شرایط کنونی لزومی ندارد که صرفا با حضور در این مکان مقدس خواسته‌ها و حوائج خود را بیان کنیم بلکه زائران، عاشقانه و با دلی آکنده از محبت معصومین(ع) بدون محدودیت زمانی و مکانی می‌توانند حاجت خود را خدمت معصومین(ع) قلبا با این حضرات مطرح کنند.
بر اساس اعلام آستان‌نیوز فیضی تصریح کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور، به هیچ عنوان به مبانی اعتقادی مردم خدشه‌ای وارد نخواهد شد و حتی از گذشته محکم‌تر و جدی‌تر به ولایت و اهل بیت(ع) اعتقاد داریم؛ اما شرایط از لحاظ عقل و منطق حکم می‌کند دستگاه‌های اجرایی را همراهی کنیم تا ان‌شاءالله از شیوع این ویروس و ابتلاء مردم به آن جلوگیری کنیم که قطعا رضایت حضرت رضا(ع) را به دنبال خواهد داشت.