۰ نفر

موارد مثبت کرونا در کیش دوبرابر شد

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۲۳:۴۳
کد خبر: 423660
موارد مثبت کرونا در کیش دوبرابر شد

موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در جزیره کیش طی ۲۴ساعت گذشته با ثبت ۶مورد جدید دو برابر شد و به ۱۲نفر رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سخنگوی شورای سلامت کیش ساعتی قبل با اعلام این خبر افزود: نتایج آزمایش شش نفر از بیماران بستری شده در بیمارستان کیش مثبت بوده و به این ترتیب آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کیش  از ۶ به ۱۲ نفر رسید. 

به گفته دکتر محمد رضا رضانیا "  از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۵ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان کیش بستری شده اند که از این افراد ۲۱ نفر با حال عمومی مناسب از بیمارستان کیش مرخص شده اند،آزمایش ۱۵ نفر  منفی و  ۱۲ نفر مثبت بوده است".

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۲  مورد ابتلا به ویروس کرونا،  شش نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده اند ، پنج نفر بستری هستند و یک نفر فوت شده است. هم اکنون در بیمارستان کیش ۱۳ نفر بستری هستند ، ۵ نفر مبتلا به کرونا ، ۲ نفر افرادی هستند که آزمایش آنها منفی اعلام شده و شش نفر نیز منتظر جواب آزمایش هستند. 

 این آمار حاکی از سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در جزیره کیش است و  این در حالیست که تردد مردم در معابر عمومی و حضور فشرده در فروشگاههای مواد غذایی بویژه داروخانه های این جزیره بدون ماسک  انجام می گیرد و خطر پذیری ابتلا به ویروس کرونا در این مکانها بالاست. 

 از طرفی به رغم اقدامات مستمر در ضد عفونی محیط شهری، ماسکهای محافظ به عنوان ساده ترین تجهیزات مقابله با ویروس کرونا در کیش همچنان کمیاب و نایاب است و  مردم بطور مکرر به داروخانه ها و فروشگاههای لوازم پزشکی مراجعه می کنند و اغلب جواب منفی می گیرند.