۰ نفر

مسافران همه پرواز‌ها از امروز غربالگری می‌شوند

۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۳۰
کد خبر: 415952
مسافران همه پرواز‌ها از امروز غربالگری می‌شوند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: با استقرار سامانه‌های جدید در فرودگاه‌ها از این پس افراد و مسافران همه پرواز‌ها به نوعی غربالگری می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، جهان پور در ارتباط زنده گفت: پایش، شناسایی و کنترل بیماری‌های واگیر از جمله کرونا در همه مبادی ورودی کشور اعم از هوایی، زمینی و دریایی، ادامه دارد.
وی افزود: در حالیکه در روز‌های گذشته همه پرواز‌های چین یا مسافرانی که که به نوعی مبداء آنان چین بوده است غربالگری می‌شدند از امروز با تجهیز پایانه‌های ورودی کشور به سامانه‌های جدید، همه مسافران که مبداء احتمالی چین داشته اند و سایر کشو‌ها رصد و غربالگری می‌شوند.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت همچنین گفت: آزمایشات همه ۵۶ دانشجوی بازگشته از چین به همراه دو نفر از همکاران وزارت بهداشت که در قرنطینه بسر می‌برند طی امروز و فردا انجام می‌شود.
 جهان پور افزود: این افراد در چند روز گذشته هم، مراقبت‌ها و معاینات لازم بر روی آن‌ها انجام گرفته است و تا امروز هیچ علائمی از ویروس کرونا و حتی مشکوک بودن به این ویروس در آن‌ها مشاهده نشده است.
وی افزود: امروز نماینده سازمان جهانی بهداشت هم در ایران از مراحل مختلف و مجموعه اقدامات انجام شده در نظام سلامت کشور در زمینه مقابله با کرونا ویروس چه در مبادی ورودی کشور و چه در نظام آزمایشگاهی و سیستم بهداشتی و درمانی و نیز از محل قرنطینه افراد بازگشته از چین بازدید خواهد کرد و گزارشی را در این زمینه به سازمان جهانی بهداشت ارائه خواهد داد.