۰ نفر

نخست وزیر فنلاند راز شاد بودن مردمش را فاش کرد!

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۵۲
کد خبر: 415079
نخست وزیر فنلاند راز شاد بودن مردمش را فاش کرد!

نخست ‌وزیر فنلاند، نظام اقتصادی کشورهای اسکاندیناوی را جای بهتری برای تحقق رویای آمریکایی دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سانا مارین که اکنون جوان‌ترین رهبر سیاسی جهان نیز هست، در گفتگو با واشنگتن پست گفت: فکر می‌کنم بهترین جا برای تحقق رویای آمریکایی، نظام اقتصادی فنلاند و کشورهای اسکاندیناوی باشد یعنی جایی که کودکان می توانند فارغ از اصالت خانوادگی خود به افراد موفقی تبدیل شوند.

یکی از اصلی‌ترین ایده های نظام رویایی اقتصادی که به رویای آمریکایی مشهور است، شانس برابر افراد برای تحقق آرزو ها و خواسته های خود است.

نخست وزیر فنلاند ضمن اشاره به نظام اجتماعی و اقتصادی فنلاند افزود: ما یک نظام درمانی و رفاهی خیلی خوب داریم که به همه اجازه میدهد کسی باشند که دوست دارند. این احتمالا یکی از همان دلایلی است که فنلاند همواره جز شادترین کشورهای جهان معرفی می‌شود. البته شرایط هر کشوری متفاوت است؛ فضای سیاسی متفاوتی در کشورهای مختلف حاکم است و شاید الگوگیری از نظام اقتصادی کشورهای اسکاندیناوی برای همه کشورها مناسب نباشد.

نخست‌وزیر ۳۴ ساله فنلاند در ادامه سخنانش، نظام آموزشی را یکی دیگر از ارکان مهم قرار گرفتن فنلاند در زمره کشورهای دارای رفاه بالا دانست و گفت همه چیز در آینده بسته به این دارد که ذهنیت امروز کودکان کشور خود را چگونه شکل می‌دهید.

برنی سندرز، یکی از نامزدهای پیشتاز در کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکنون بارها و بارها از نظام سوسیالیستی کشورهای اسکاندیناوی تمجید کرده و خواهان فراهم کردن نظام درمانی و آموزشی رایگان برای عموم مردم و افزایش مالیات بر درآمد و ثروت افراد ثروتمند شده است. وی پیش تر نیز در دیدار با سفیر فنلاند گفته بود که این کشور یکی از بهترین نظام های آموزشی و اقتصادی در جهان را دارد.

با این حال شمار زیادی از مقامات آمریکایی از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور با دیدگاه های سندرز و اصلاح نظام اقتصادی سرمایه داری این کشور مخالف اند. ترامپ پیش تر سندرز را یک کمونیست خطاب کرده بود که می خواهد آمریکا را به دام سوسیالیسم بکشاند.