۰ نفر

راز زنده ماندن حلزون‌های بی‌صدف در آتش‌سوزی‌ استرالیا +عکس

۱۱ بهمن ۱۳۹۸، ۲۳:۵۶
کد خبر: 413779
راز زنده ماندن حلزون‌های بی‌صدف در آتش‌سوزی‌ استرالیا +عکس

شش هفته پس از آن که آتش تقریباً تمامی ۱۸هکتار اراضی زیستگاه حلزون‌های بی‌صدف کاپوتار در استرالیا را نابود کرد، دست کم ۶۰عدد از آن‌ها در شیب‌های کوه مشاهده شده‌اند.

گونه‌هایی از حلزون‌های بی‌صدف غول‌آسا به رنگ صورتی تند در آتش‌سوزی بوته‌زارهای استرالیا جان سالم به در برده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، حلزون‌های بی‌صدف کاپوتار که اندازه کف دست هستند و فقط در کوه کاپوتار در نیو ساوت ولز وجود دارند، سخت‌جان‌تر از آنی هستند که انتظار می‌رفت.

شش هفته پس از آن که آتش تقریباً تمامی ۱۸ هکتار اراضی زیستگاه این جانور را نابود کرد، دست کم ۶۰ عدد از آن‌ها در شیب‌های کوه مشاهده شده‌اند.

به نظر می‌رسد که این موجودات لغزنده برای مصون ماندن از گرمای شدید آتش، خودشان را با فشار، درون شکاف‌های صخره‌ها جا داده‌اند.

 فرانک کوهلر نرم‌تن‌شناس موزه استرالیا می‌گوید حدود ۹۰ درصد از جمعیت حلزون‌های بی‌صدف این آتش‌فشان خاموش که بخشی از یک بوستان ملی است، از بین رفته‌اند.

 کوهلر افزود، شماری بیش‌تر از حلزون‌ها هم از گرسنگی خواهند مرد، زیرا قسمت اعظم غذای‌ آن‌ها، یعنی قارچ‌ها، خزه‌ها و کپک‌ها را آتش از بین برده است.

البته او می‌گوید که منظره بیرون آمدن آن همه حلزون بی صدف کاپوتار از درون پناهگاه‌ها‌شان که بعد از باران‌های اخیر رخ داد، مایه خوشحالی جنگلبانان سازمان خدمات حیات وحش و بوستان‌های ملی شد.

وی اطمینان دارد که جمعیت این گونه از حلزون، به علت زادآوری سریعی که دارد، دوباره افزایش می‌یابد.

619013_499

619008_320