۰ نفر

کنترل عجیب ویروس کرونا در افغانستان +عکس

۱۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۱۱
کد خبر: 413726
کنترل عجیب ویروس کرونا در افغانستان +عکس

برخی کاربران در فضای مجازی تصاویری را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد افرادی که در فرودگاه کابل سعی در غربالگری ویروس کرونا و تشخیص مبتلایان را دارند هیچ تجهیزاتی ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، براساس آخرین آمار منتشر شده ویروس کرونا در ۲۰ کشور شیوع پیدا کرده، ۷ هزار و ۸۲۳ مورد تایید شده مبتلا به این ویروس ثبت شده و دستکم ۱۷۰ نفر نیز به دلیل ابتلا به آن جان باخته‌اند.

وزارت بهداشت افغانستان چند روز پیش از آغاز تدابیر ویژه در فرودگاه‌های این کشور برای غربالگری ورودی مسافران پرواز‌های خارجی خبر داده بود، اما اکنون برخی کاربران افغان در فضای مجازی با انتشار تصاویری می‌گویند، افرادی که در فرودگاه کابل برای کنترل این بیماری حضور دارند برای تشخیص افراد مبتلا هیچ تجهیزاتی در دست ندارند.

کاربران با انتشار پیام‌هایی همچنین می‌نویسند که این افراد که هیچ تجهیزاتی به همراه ندارند چگونه کرونا را تشخیص داده و از ورود حاملان آن به افغانستان جلوگیری خواهند کرد؟

کنترل عجیب ویروس «کرونا» در فرودگاه کابل! +عکس

گفتنی است که با توجه به علائم افراد مبتلا به این ویروس از جمله تب، تنگی تنفس و سرفه، برای غربالگری مبتلایان به کرونا از دستگاه‌های تب‌سنج استفاده می‌شود.

کنترل عجیب ویروس «کرونا» در فرودگاه کابل! +عکس

اخیراً نیز وزیر بهداشت افغانستان از سفیر چین در کابل خواست که تا بهتر شدن وضعیت این اپیدمی به افغان‌هایی که به تازگی به کشور چین سفر کرده‌اند اجازه بازگشت به افغانستان را ندهد.