۰ نفر

چه بلایی سر شکارچی خرس آمد؟

۲ بهمن ۱۳۹۸، ۳:۳۲
کد خبر: 411515
چه بلایی سر شکارچی خرس آمد؟

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: شکارچی یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده سبزکوه شهرستان کیار به تحمل ۶ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: شکارچی یک قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده سبزکوه شهرستان کیار به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

شهرام احمدی با اعلام این خبر افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست یک متخلف شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای را در منطقه سبزکوه چند ماه گذشته شناسایی و دستگیر کردند که این شکارچی پس از مراحل قانونی از سوی مسوولان قضایی استان به حبس تعزیری محکوم شد.

وی اظهار داشت: شکار یا زنده‌گیری هر گونه حیوان وحشی، بدون داشتن مجوز غیرقانونی است و این متخلف علاوه بر محکومیت حبس به پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست نیز محکدم شد.

احمدی اظهار داشت: در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی و کمبود تغذیه‌ای ، زندگی این گونه جانوری به شدت تفاوت کرده است و این گونه جانوری ، برای تامین تغذیه خود در برخی مواقع به مناطق روستایی و محل زندگی انسان‌ها نزدیک می‌شود که در چندین مورد نیز به انسان‌ها حمله کرده است.

به گفته وی، در استان تاکنون بیش از ۲۹۴ گونه جانوری و یکهزار و ۲۰۰ گونه گیاهی شناسایی شده است.

خرس قهوه‌ای گونه شاخص جانوری استان چهارمحال وبختیاری و استان‌های زاگرس نشین است که قانونگذار برای شکار هر قلاده از این گونه جانوری جریمه حقوقی تعیین کرده است.

هم‌اینک با احتساب ذخیره‌گاه زیست کره تنگ صیاد و سبزکوه نیمی از مساحت چهارمحال و بختیاری جز مناطق حفاظت شده و ثبت ملی و جهانی است که منطقه حفاظت شده شیدا، هلن، قیصری، سبزکوه و پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه شکار ممنوع خدا آفرید، اثر طبیعی ملی لاله واژگون از مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست استان است.

منطقه حفاظت شده سبزکوه با وسعت ۵۶ هزار و ۳۳۰۸ هکتار در فاصله ۱۵۰ کیلومتری از مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد، این منطقه در شهرستان های بروجن، لردگان و کیار قرار دارد.