۰ نفر

تولید و فروش سیگارهای طعم‌دار الکترونیکی ممنوع شد

۱۵ دی ۱۳۹۸، ۱:۵۸
کد خبر: 407170
تولید و فروش سیگارهای طعم‌دار الکترونیکی ممنوع شد

سازمان غذا و داروی آمریکا ممنوعیت تولید و فروش سیگارهای الکترونیکی طعم‌دار را صادر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سازمان غذا و داروی آمریکا ممنوعیت تولید و فروش سیگارهای الکترونیکی طعم‌دار را صادر کرد.

براساس این دستور، شرکت‌ها ۳۰ روز فرصت دارند تا فروش محصولات غیرمجاز را متوقف کنند؛ امروز،  این سازمان رسما اکثر محصولات vaping مبتنی بر کارتریج با طعم میوه و نعناع را ممنوع اعلام کرد.

قوانین جدید تلاش دیگری برای مهار استعمال دخانیات نوجوانان است؛ شرکت‌هایی که چنین محصولاتی را تولید، فروش و توزیع می‌کنند، 30 روز زمان دارند تا از قانون جدید پیروی کنند.

سیگار الکترونیکی اولین‌بار در سال ۲۰۰۳ و در کشور چین تولید شد اما امروزه در نقاط مختلف جهان فروخته می‌شود و میلیون‌ها مصرف‌کننده دارد.

در کشورهای مختلف، قوانین متفاوتی در مورد فروش و استفاده از سیگارهای الکترونیکی وضع شده‌است.

ارزش تولید جهانی این محصول در سال ۲۰۱۳ میلادی به مرز ۳ میلیارد دلار رسید. در حال حاضر، برخی از شرکت‌های بزرگ تولید سیگار در جهان که در سال‌های اخیر با کاهش قابل توجه در فروش مواجه بوده‌اند، به سرمایه‌گذاری در تحقیق و تولید سیگار برقی روی آورده‌اند.

FDA می‌گوید آماده است تا علیه کسانی که به تولید و فروش محصولات غیرمجاز ادامه می‌دهند اقدامات مؤثر ترتیب دهد.

این امر اجرای اولویت را در برابر کسانی که جوانان را هدف قرار می‌دهند، خواه این کار را از طریق برچسب زدن و تبلیغات مناسب برای بچه‌ها انجام دهند و یا ترویج یا پنهان کردن محصول خود شامل می‌شود.

الکس آذر، دبیر وزارت بهداشت و خدمات انسانی گفت: ایالات متحده هرگز شاهد اپیدمی مصرف مواد به همان سرعت نبوده است زیرا تمام مشکل ما در استفاده جوانان از سیگارهای الکترونیکی است. ممنوعیت محصولات کپورهای میوه ای و نعناع تلاشی است برای اطمینان از این که محصولات این چنینی برای جوانان ما اعتیاد به نیکوتین را فراهم نکنند.

کارشناسان باوردارند، مصرف سیگار الکترونیکی با بیش از ۲ هزار آسیب به سلامتی مرتبط است.