۰ نفر

با ثابت ماندن ارزش دلار،

قیمت طلای جهانی تغییری نکرد

۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷
کد خبر: 465972
قیمت طلای جهانی تغییری نکرد

قیمت طلا پس از این که روز گذشته به بالاترین حد در یک هفته اخیر صعود کرد، در معاملات روز پنج شنبه با ثابت ماندن ارزش دلار، تغییری نداشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۹۴۶ دلار و ۲۵ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۹۵۰ دلار و ۵۱ سنت پیش رفت که بالاترین قیمت از سوم سپتامبر بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۹۵۴ دلار و ۹۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۱۱ دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و در ۱۹۵۴ دلار و ۹۰ سنت بسته شد.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس، دلار آمریکا اندکی کاهش پیدا کرده و بازارهای سهام اندکی بهبود پیدا کرده اند و این مسئله انعکاس خوبی در طلا داشته است.

بازارهای سهام آسیا پس از بهبود وال استریت، طولانیترین روند نزولی که از فوریه داشتند را متوقف کردند. شاخص دلار از بالاترین رکورد چهار هفته اخیر عقب نشست و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی اندکی ارزانتر ساخت.

به گفته اسپیواک، سرمایه گذاران در بازار طلا احتمالا منتظر آمار شاخص قیمت مصرفی آمریکا و نشست دو روزه هفته آینده بانک مرکزی آمریکا و همچنین تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا هستند.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار نمی رود تغییر عمده ای در سیاست پولی بانک مرکزی اروپا صورت بگیرد زیرا این بانک مرکزی با شدت به اقدامات محرک مالی برای تقویت اقتصاد آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا پرداخته است اما سرمایه گذاران منتظر پیش بینیهای تورمی مقامات بانکی اروپا هستند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز با اشاره به نمودارهای فنی پیش بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است تا مرز ۱۹۶۵ دلار صعود کند.

 در این زمینه بخوانید:

طلا و سکه گران‌تر شد

توقف طلا و نقره تحت تاثیر بازارهای مالی

سقوط طلا در سایه تقویت دلار

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۷ دلار و دو سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و ۹۱۶ دلار و ۱۸ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، به ۲۲۹۴ دلار و ۴۲ سنت رسید.