۰ نفر

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد؛

برگزاری نشست فوری کمیسیون اقتصادی با همتی و دژپسند در خصوص قیمت ارز/ مجلس به دنبال تحمیل دیدگاه‌های خود به دولت نیست

۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۲۳
کد خبر: 447772
برگزاری نشست فوری کمیسیون اقتصادی با همتی و دژپسند در خصوص قیمت ارز/ مجلس به دنبال تحمیل دیدگاه‌های خود به دولت نیست

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم از نشست فوری این کمیسیون با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک ‌مرکزی به منظور بررسی دلیل افزایش قیمت ارز خبر داد و اعلام کرد با توجه به اثراتی که افزایش قیمت ارز بر روی اقلام مصرفی مردم دارد؛ مجلس تلاش می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن راهکارهای منطقی برای حل مشکل افزایش قیمت ارز را تدارک ببیند، تا روند صعودی قیمت ارز در وضعیت تثبیت شده قرار بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، نماینده سپیدان و بیضا در جریان گفتگو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: همانطور که در پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم نیز تاکید شده اولویت مجلس در این شرایط حساس بهبود اوضاع معیشتی مردم است. از سوی دیگر روشن است که بخش قابل توجهی از معیشت مردم تحت تاثیر قیمت ارز است؛ تمام کالاهای مورد نیاز کشور به خصوص اقلام اساسی، تحت تاثیر فعل و انفعالی است که در حوزه قیمت ارز متبلور می شود. بنابراین قیمت دلار برای مجلس یک اولویت مهم است.

علیزاده در جریان گفتگو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین با اشاره به رویکردی که مجلس در خصوص افزایش قیمت ارز در پیش خواهد گرفت به این نکته اشاره کرد: « برای اینکه به یک راهکار منطقی در خصوص قیمت ارز و راه‌های مهار آن برسیم باید اجازه دهید تا در کمیته‌های تخصصی کمیسیون‌ اقتصادی یا خود کمیسیون اقتصادی به یک جمع‌ بندی برسیم تا بهتر بتوانیم درباره جوانب این موضوع اظهار نظر کنیم. قرار بر این است که عصر امروز و فردا (دوشنبه و سه‌شنبه) جلساتی را به طور تخصصی با وزرای صمت، اقتصاد، جهادکشاورزی داشته باشیم ؛ بعد از جمع بندی بار دیگر جلسه‌ای را با وزیر اقتصاد و رئیس‌کل‌ بانک‌مرکزی خواهیم داشت تا از دل این گفتگوهای تخصصی بتوانیم بهترین راهکار را برای ثبات بازار ارز پیدا کنیم.»

او در پاسخ به این پرسش که نحوه تعاملات ارتباطی کمیسیون ‌اقتصادی با دولت به چه صورت خواهد بود تاکید کرد: «از منظر اقتصادی مجلس یازدهم هیچ برنامه‌ای برای دیکته‌ کردن دیدگاه‌های اقتصادی به دولت ندارد؛ باید اجازه بدهیم تا در جریان گفتگو در این کمیته‌های تخصصی و در نهایت کمیسیون اقتصادی به یک نتیجه مناسب برسیم. فضایی که ما در کمسیون اقتصادی به دنبال تحقق آن هستیم فضای تعاملی است تا از دل آن بهترین اتفاقات برای اقتصاد و معیشت مردم بیفتد.

علیزاده تاکید کرد: اینکه مجلس نسبت به قیمت دلار حساس است، حرف درستی است. دغدغه همه دوستانم در مجلس همین است، همکارانم در مجلس یازدهم تلاش می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین تصمیم را برای حل این مشکل اتخاذ کنند. پیام‌های زیادی از سوی مردم برای حل مشکل ارز ارسال می‌شود که این امر نشان می‌دهد که موضوع برای افکار عمومی تا چه اندازه مهم است، چرا که ردپای گرانی ارز به طور مستقیم وضعیت معیشتی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وقتی قیمت ارز افزایش پیدا می‌کند معیشت مردم با چالش‌های تازه‌ای روبه رو می‌شود که باید تلاش کنیم فضای اقتصادی را به سمت ثبات بیشتر سوق دهیم.