۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

دلار، آتی طلا را به عقب راند/ سقوط زودهنگام روند صعودی

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۳
کد خبر: 440368
دلار، آتی طلا را به عقب راند/ سقوط زودهنگام روند صعودی

اگر به خاطر ضعف و کاهش ارزش دلار نبود، معاملات روز گذشته طلا می‌توانست روندی بسیار افزایشی‌تر داشته باشد. شاخص قیمت دلار در حال حاضر 0.80 درصد کاهش یافته و شاخص در سطح 99.62 ایستاده است. بر همین مبنا هم تا عصر روز گذشته معاملات آتی طلا قابل تحویل در ماه ژوئن با 22.20 دلار کاهش و در سطح 1734.10 دلار در هر اونس انجام گرفت.

اقتصاد آنلاین اکرم شعبانی؛ کاهش فروش دراماتیک طلا پس از آن اتفاق افتاد که در کشورهای دیگر جدای از آمریکا، همچون استرالیا، هنگ کنگ و همچنین در لندن قیمت طلا استحکام بیشتری یافت. پس از گشایش معاملات آتی طلا در نیویورک صبح روز گذشته انتشار خبری مبنی بر تولید آزمایشی واکسن کرونا در یکی از شرکت‌های بیوتکنولوژی به نام مدرنا Moderna Inc. به نوعی بر انجام معاملات تاثیرگذار شد. اگرچه این واکسن تنها در مراحل آزمایش بالینی قرار دارد اما به همین سرعت بر روند شاخص‌های بورس و معاملات طلا تاثیر گذاشت.

18

(نمودار معاملات طلا از سپتامبر 2019 تاکنون)

در همین راستا مارکت واچ گزارش داد که بر اساس گفته‌های تای زاکس یکی از مقامات ارشد پزشکی شرکت مدرنا، اگرچه زود است که چنین اظهارنظری صورت بگیرد اما داده‌های موقت فاز 1 آزمایش واکسن نشان می‌دهد که ایمنی مناسبی در مقابل سرایت ویروس کرونا در بدن افراد ایجاد می‌کند.

در این گزارش همچنین خاطرنشان شده است که مدرنا در حال طراحی فاز دوم آزمایشات است. اگر آزمایش‌های مرحله دوم موفق باشد مدرنا قصد دارد فاز سوم را از ابتدای ماه جولای به پیش ببرد. در این میان انتشار این خبر باعث افزایش 911 واحدی شاخص داوجونز و 2.44 درصدی شاخص نزدک و 3.15 درصدی شاخص اس‌اندپی شد.

برین لوندین سردبیر نشریه گلد در این باره گفت: پس از افزایش شدید قیمت طلا در نیمه نخست ماه آوریل، این فلز گرانبها طی چند هفته آینده در فشرده‌ترین الگوی ممکن تمام آن سود چند هفته گذشته را در تجارت یک طرفه هضم خواهد کرد. اگرچه که این الگو نشانگر یک شکست فراگیر است اما این دقیقا همان چیزی است که در اواخر هفته گذشته به عنوان نقطه مقاومت در سطح صعودی در روزهای پنجشنبه و جمعه به آن اشاره و مشاهده شد.