۰ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی می‌کند؛

طلا بهترین سرمایه گذاری بلندمدت میان آمریکایی‌ها / تغییر دیدگاه مردم آمریکا در سرمایه گذاری

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
کد خبر: 434804
طلا بهترین سرمایه گذاری بلندمدت میان آمریکایی‌ها / تغییر دیدگاه مردم آمریکا در سرمایه گذاری

بر اساس آخرین نظرسنجی موسسه گالوپ، بحران شیوع ویروس کرونا باعث شده است که آمریکایی‌ها ضمن افزایش اشتها برای املاک و مستغلات، طلا و پس انداز، از سرمایه گذاری در بورس ناامید شوند.

اقتصاد آنلاین اکرم شعبانی؛ بررسی جدید گالوپ نشان می‌دهد که بهترین سرمایه‌گذاری بلندمدت در این دوره در املاک و مستغلات بوده که 35درصد از آمریکایی‌ها این گزینه را انتخاب کرده‌اند. گفتنی است از سال2013 تاکنون املاک و مستغلات بهترین گزینه سرمایه گذاری بین آمریکایی‌ها بوده است.

این در حالی است که در بین سرمایه‌گذاران آمریکایی، بازار سهام و صندوق‌های مشترک محبوبیت خود را از دست داده و فقط 21درصد از آمریکایی‌ها این گزینه‌ها را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6درصد کاهش داشته و از سال 2012 تاکنون پایین‌ترین سطح سرمایه گذاری در این زمینه بوده است.

نظرسنجی گالوپ بیانگر آن است که احتمالا ماه گذشته با شیوع کرونا و به تبع آن سقوط بیش از یک سوم از ارزش بورس، آمریکایی‌ها اشتیاق خود را در بازارهای سهام و صندوق‌های مشترک برای سرمایه گذاری‌های بلند مدت از دست داده‌اند. با این حال علیرغم وقوع این افت، همچنان سهام و صندوق‌های مشترک رتبه دوم سرمایه گذاری‌های بلند مدت را در اختیار داشته‌اند.

18

(سرمایه گذاری بلندمدت آمریکایی‌ها به تفکیک زمینه‌های سرمایه گذاری)

در تحقیق انجام شده سال جاری طلا و حساب‌های پس انداز افزایش داشته‌اند. 16 درصد از آمریکایی‌ها تاکنون طلا و 17 درصد حساب‌های پس انداز را برای سرمایه گذاری‌های بلند مدت در سال جاری انتخاب کرده‌اند. بر اساس این تحقیق انجام شده از سوی موسسه گالوپ، تقریبا یک نفر از هر 6 آمریکایی پس انداز پول (17 درصد) و یا خرید طلا (16 درصد) را بهترین سرمایه گذاری بلند مدت می‌دانند.

برای طلا، رقم به دست آمده در سال جاری بیانگر یک افزایش 2 درصدی نسبت به سال گذشته است که این مساله خود به صورت بالقوه می‌تواند نشان دهنده تغییر دیدگاه آمریکایی‌ها در زمینه سرمایه گذاری باشد.

19

(نمودار روند صعودی قیمت طلا از سال 2019 تاکنون)

نگاهی به نمودار روند صعودی قیمت طلا و افزایش قیمت آن از سال گذشته تاکنون به راحتی دلیل افزایش علاقه به سرمایه گذاری در این زمینه را نشان می‌دهد. قیمت طلا از آوریل سال 2019 تاکنون افزایش 35 درصدی داشته است. تا زمان نوشته شدن این گزارش طلا با یک کاهش 0.23 درصدی نسبت به معاملات یک روز قبل خود به قیمت 1725 دلار مورد معامله قرار گرفته است.

این نظرسنجی بیان می‌کند: این احتمال وجود دارد که شیوع کووید – 19 و پیامدهای اقتصادی آن بر اولویت بندی اقتصادی آمریکایی‌ها تاثیرگذار باشد؛ چرا که در حال حاضر با وجود مخاطرات موجود در بازارهای سهام و آینده نامشخص املاک و مستغلات امکان تغییر دیدگاه در زمینه‌های سرمایه گذاری افزایش یافته است. در سال 2011، پس از پایان بحران مالی جهان که موجب ریزش ارزش سهام و مسکن شد، طلا به عنوان یک سرمایه گذاری با آینده روشن مطرح شده بود.

همچنین نگاهی به نظرسنجی‌های گالوپ در سال‌های 2011 و 2012 نشان دهنده این واقعیت است که طلا در بهترین جایگاه سرمایه گذاری بلند مدت در طول این دو سال قرار گرفته بود. در آن زمان 34 درصد از آمریکایی‌ها اذعان کردند که طلا بهترین سرمایه بلند مدت از دیدگاه آنها محسوب می‌شود.

در پایان گفتنی است که نظرسنجی سالانه اقتصاد و دارایی گالوپ در سال 2020 که در میانه 1 تا 14 آوریل در میان 1017 بزرگسال آمریکایی انجام شده است.