۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی معاملات آتی قیمت طلای جهانی/ چرا طلا ارزان شد؟

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶
کد خبر: 434762
بررسی معاملات آتی قیمت طلای جهانی/ چرا طلا ارزان شد؟

به دنبال تزریق محرک مالی توسط بانک مرکزی ژاپن در روز دوشنبه، با افزایش ارزش بازار سهام، قیمت طلا اندکی کاهش یافت.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه سقوط کرد، زیرا محرک مالی جدید از سوی بانک مرکزی ژاپن و کشورها برای کاهش فشارهای ناشی از ویروس کرونا، وضعیت سهام را بهبود بخشید.

قیمت طلا با 0.5درصد کاهش به 1718دلار در هر اونس رسید و معاملات آتی فلز گران‌بها در ایالات متحده نیز با 0.2درصد افزایش به 1738 دلار رسید.

واندانا بارتی، مشاور نایب رئیس کالایی گفت: "صعود ارزش سهام و فلزات پایه و همچنین مقاومت فنی در حال فشار آوردن بر طلا است (باعث ایجاد خطر روند کاهشی قیمت طلا).

"هر زمان که بسته‌های محرک مالی دریافت می‌کنیم و بازار واکنش نشان نمی‌دهد، شاهد افزایش خرید طلا هستیم. اما این بار برخلاف همیشه، واکنش مثبت در بازار بورس را مشاهده می‌کنیم."

بازار سهام آسیا محرک مالی جدیدی از سوی بانک مرکزی ژاپن گرفت و در چین نیز با کاهش موارد مبتلایان جدید به ویروس کرونا، ارزش سهام روند صعودی را تجربه کرد.

گفتنی است که بانک ژاپن، خرید دارایی‌های پر خطر را افزایش داد و متعهد شد مقادیر نامحدودی از اوراق دولتی را برای مقابله با عواقب اقتصادی ناشی از ویروس کرونا را بخرد.

به گفته یکی از تحلیلگران ارشد بازار، اوج گرفتن ویروس کرونا موضوع اصلی هفته خواهد بود که برای بازار سهام احتمالا مثبت باشد اما فعلا ضعف در روند صعودی طلا را به همراه خواهد داشت.

قابل ذکر است که با در نظر گرفتن طلا به عنوان حصاری در برابر تورم و بدهی ارزی، می‌تواند از بسته‌های محرک مالی بهره‌مند شود.

کشورهای مختلف از جمله ایالات متحده، در حال تلاش برای کاهش محدودیت‌های خاص و بازگشایی مشاغل هستند و امید سرمایه‌گذاران برای کیت‌های آزمایشی و داروهای امتحانی بیشتر، افزایش می‌یابد.

موجودی بزرگترین صندوق قابل معامله طلا، SPDR Gold Trust، در روز جمعه با 0.6درصد افزایش به 1048تن رسید.

به گفته تحلیلگر فنی رویترز، بازار طلا ممکن است سطح حمایتی 1703 دلار در هر اونس را تجربه کند و یک روند نزولی ممکن است باعث سقوط قیمت آن به 1677دلار شود.

از سویی، فلز پالادیوم با 1درصد افزایش به 2045دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین نیز با 0.2درصد افزایش، به 761دلار رسید. قیمت نقره با سقوط 0.3درصدی به 15دلار و 19سنت کاهش یافت.

در نمودار ارائه شده، تغییر امروز قیمت طلا را مشاهده می‌کنید؛

19