۰ نفر

ارز، ترمز طلا را کشید!

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶
کد خبر: 432088
ارز، ترمز طلا را کشید!

به گفته نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در هفته اخیر علیرغم افزایش قابل توجه قیمت‌های جهانی طلا، به دلیل کاهش قیمت ارز در بازار داخلی، قیمت سکه و طلا در داخل روند ثابت و کم‌نوسانی داشت. در حقیت این دو عامل هم‌پوشانی داشته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: باوجود اینکه طی یک هفته اخیر رشد بسیار غیرقابل تصور قیمت جهانی طلا وجود داشت و هر انس طلا تا ۱۷۴۰ دلار بالا رفت، در روزهای پایانی هفته و به ویژه امروز به زیر ۱۷۰۰ دلار کاهش یافت و امروز (جمعه) ۱۶۸۹ دلار رسیده است. البته این افزایش قیمت جهانی تاثیری در افزایش قیمت‌های داخلی نداشت و برخلاف افزایش قیمت‌های جهانی، ما  در طول هفته اخیر کاهش قیمت را داشتیم.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: افزایش قیمت‌های جهانی و کاهش قیمت ارز در داخل یکدیگر را پوشش داده و باعث شد که قیمت ها روال ثابتی به خود بگیرد و در طول هفته، نوسان کمتری را در رابطه با قیمت ها داشته باشیم. در حال حاضر با وجود اینکه قرار است برخی واحدها به جز واحدهایی که در پاساژها هستند (واحدهایی که در سطح خیابان ها هستند) از فردا باز خواهند شد.

وی تاکید کرد: طبیعتا با بازگشایی تعدادی از واحدها و داد وستد آن ها، معاملات جریان پیدا خواهد؛ بنابراین تقریبا سمت و سوی قیمت ها مشخص خواهد شد. از سوی دیگر باتوجه به تحولات داخلی، نوسانات قیمت ارز را داشته‌ایم که این نوسانات تاثیر خود را روی قیمت سکه و طلا داشته و در هفته پیش‌رو هم حتما دارای نوسان خواهد بود و تاثیرگذار بر قیمت سکه و طلا عمل خواهد کرد.

طبق اعلام نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز (جمعه) هر اونس طلا در بازار جهانی ۱۶۸۹ دلار بوده است و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم در محدوده ۶۳۵ هزار تومان قرار دارد. همچنین سکه طرح قدیم شش میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، سکه طرح جدید شش میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، نیم سکه سه میلیون و ۱۹۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۹۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۸۰ هزار تومان قیمت دارند.