۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

بازار طلا تا ٣٠فروردین تعطیل است/ ممنوعیت خرید و فروش طلا در فضاى مجازى

۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
کد خبر: 430433
بازار طلا تا ٣٠فروردین تعطیل است/ ممنوعیت خرید و فروش طلا در فضاى مجازى

نایب دوم رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اعلام تعطیلى بازار طلا تا ٣٠فروردین ماه تاکید کرد: معاملات خرید و فروش طلا در فضاى مجازى ممنوع است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ محمد کشتى آراى در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین از تعطیلى بازار طلا تا ٣٠فروردین ماه خبر داد و گفت: صنف طلا و جواهر جزو دسته مشاغل غیرضرورى است و واحدهاى ما از امروز اجازه شروع فعالیت ندارند.
وى با اشاره به قیمت‌هاى مطرح شده براى طلا و سکه در برخى کانال‌ها اظهار کرد: با توجه به تعطیلى بازار و واحدهاى صنفى طلا، معاملات فیزیکى تقریبا به صفر رسیده اما بر اساس قیمت اونس جهانى و ارز، نرخ طلا و سکه مشخص مى‌شود.
این فعال بازار طلا درباره خرید و فروش‌ طلا و سکه در فضاى مجازى تاکید کرد: برخى در فضاى مجازى اقدام به خرید و فروش آنلاین طلا و سکه مى‌کنند که این کار ممنوع است.
کشتى‌آراى در پایان با تشریح قیمت‌هاى روز بازار بیان کرد: امروز قیمت هر قطعه سکه تمام طرح امامى در بازار تهران شش میلیون و ۴۳۰هزار تومان، سکه طرح قدیم شش میلیون و ٣٠٠هزار تومان، نیم سکه سه میلیون و ١٠٠، ربع سکه یک میلیون و ٨٩٠ و سکه یک گرمى ٩٨٠هزار تومان است.
او اضافه کرد: همچنین بهاى اونس جهانى طلا ۱۶۸۶دلار، هر مثقال طلا دو میلیون و ۷۹۵هزار تومان و بهاى هرگرم طلاى ١٨عیار نیز ۶۴۵هزار تومان است.