۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

طلا و سکه وارد مدار نزولی شد/ قفل شدن دادوستد‌ها در روزهای پایانی سال

۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۳:۲۶
کد خبر: 414138
طلا و سکه وارد مدار نزولی شد/ قفل شدن دادوستد‌ها در روزهای پایانی سال

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: از روز گذشته قیمت طلا و سکه وارد مدار نزولی شده که انتظار داریم این روند ادامه‌دار باشد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار امروز طلا اظهار کرد: از اواسط روز گذشته با عقب‌نشینی نرخ ارز، قیمت طلا و سکه روند کاهشی به خود گرفته به طوریکه بهای طلا طی یک روز حدود 12هزار تومان ارزان و سکه از مرز 5میلیون تومان کناره‌گیری کرده است.

وی افزود: بعد از پایان یافتن سال میلادی انتظار می‌رفت که قیمت اونس جهانی طلا نیز کاهش یابد اما اتفاقات سیاسی اخیر بر این روند صعودی و همچنین افزایش نرخ ارز بی‌تاثیر نبوده است؛ بنابراین آنطور که تصور می‌کردیم قیمت طلا و سکه ارزان نشد.

محمدولی به تاثیر منفی نوسان قیمت‌ها بر میزان تقاضا و خرید مردم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با وجود نزدیک شده به روزهای پایانی سال، دادوستد‌های بازار طلا قفل شده چراکه مردم به خاطر نوسان زیاد قادر به تصمیم‌گیری درباره زمان درست خرید طلا و سکه نیستند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: از دولت و بانک مرکزی انتظار داریم تا حداقل همانند روزهای ابتدایی امسال، آرامش بازار طلا و ارز را فراهم کرده تا مردم بتوانند نیاز خود را در این بخش به راحتی برطرف کنند.

او با تشریح قیمت طلا و سکه در بازار امروز، اضافه کرد: در حال حاضر قیمت هر قطعه سکه تمامی طرح امامی از مرز 5میلیون تومان عقب نشینی کرده و به چهار میلیون و 956هزار تومان رسیده است؛ همچنین بهای هر قطعه سکه طرح قدیم نیز چهار میلیون و 940هزار تومان است.

محمدولی ادامه داد: نیم سکه در بازار امروز با قیمت دو میلیون و 530، ربع سکه یک میلیون و 530 و سکه یک گرمی 930هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین قیمت هر گرم طلای 18عیار از 515هزار تومان روز گذشته به گرمی 503هزار تومان در بازار امروز کاهش یافته است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: با توجه به روند کاهشی قیمت طلا و سکه از روز گذشته تا کنون، انتظار داریم این روند با کنترل نرخ ارز توسط بانک مرکزی ادامه‌دار باشد.