۰ نفر

طلا و ارز هفته اول بهمن را چطور گذراندند؟

۴ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۴۹
کد خبر: 412157
طلا و ارز هفته اول بهمن را چطور گذراندند؟

بازارهای ارز و طلا در اولین هفته بهمن ماه نسبت به آخرین هفته دی ماه تغییرات اندکی داشتند. شاخص کل بورس نیز ۱۱هزار واحد رشد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دلار این هفته تا مرز بازگشت به کانال ۱۲ هزار تومانی پیش رفت اما در نهایت اولین هفته بهمن ماه را با قیمت ۱۳ هزار و ۱۱۰ تومان به پایان رساند. به این ترتیب دلار نسبت به هفته پایانی دی ماه، ۴۰ تومان ارزان شد.  

یورو نیز که در اواسط این هفته به قیمت ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان عقب گرد کرده بود، در نهایت در مرز ۱۴ هزار و ۵۹۵ تومانی به کار خود پایان داد. به این ترتیب یورو نسبت به هفته پایانی دی ماه، ۲۰۵ تومان ارزان شد.  

همچنین در آخرین روز معاملات هفته، لاری گرجستان ۴ هزار و ۷۰۵ تومان، درهم امارات۳ هزار و ۷۲۱ تومان، لیر ترکیه ۲ هزار و ۲۹۴ تومان، دلار کانادا ۱۰ هزار و ۳۴۱ تومان، دلار استرالیا ۹ هزار و ۳۳۷ تومان، فرانک سوئیس ۱۴ هزار و ۲۳۳ تومان، درام ارمنستان ۲۸ تومان، منات آذربایجان ۶ هزار و ۶۸۰ تومان و لاری گرجستان ۴ هزار و ۷۰۵ تومان نرخ‌گذاری شدند.

کاهش قیمت سکه و افزایش قیمت نیم‌سکه 
سکه بهار آزادی طرح قدیم در آخرین روز معاملات این هفته، ۴ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان معامله شد. به این ترتیب سکه تمام بهار نیز ۲۰ هزار تومان نسبت به هفته پیش ارزان شد.  

سکه امامی نیز به قیمت ۴ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان رسید که ۱۱ هزار تومان گران‌تر از هفته گذشته است.  

نیم سکه در اولین هفته بهمن ماه نسبت به آخرین هفته دی ماه، ۳۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان شد.  

ربع سکه نیز با ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت، به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. اما کاهش قیمت سکه تمام بهار آزادی، نشان دهنده تقاضای بیشتر ربع سکه و نیم سکه است.  

رشد ۲.۹ درصدی بورس 
شاخص کل بورس در هفته جاری ۲.۹ درصد رشد کرد و ۱۱ هزار و ۷۶۶ واحد رشد کرد. 

به این ترتیب شاخص کل به کانال ۴۱۱ هزار واحدی رسید. 

در آخرین روز معاملات، شاخص کل بیش از پنج میلیارد و ۱۶۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲ هزار و ۴۳۰ واحد افزایش به ۱۳۱ هزار و ۸۵۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۶۲۱ واحد رشد به ۸۷ هزار و ۹۵۸ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با هفت هزار و ۳۰۴ واحد افزایش به رقم ۴۹۰ هزار و ۹۳۷ واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و ۳۵۰ واحد و شاخص بازار دوم هشت هزار و ۲۹ واحد افزایش داشتند.