۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نوسان بالاى نرخ دلار در بازار ارز/ دلالان؛ وقت خرید نیست، فقط مى‌فروشیم!

۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۱۵
کد خبر: 407821
نوسان بالاى نرخ دلار در بازار ارز/ دلالان؛ وقت خرید نیست، فقط مى‌فروشیم!

امروز قیمت دلار در بازار آزاد نوسان بسیارى دارد و بیشتر واسطه گران این بازار فروشنده هستند تا خریدار.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ با عبور از راسته خیابان فردوسی نرخ‌های متفاوتی از دلار و یورو شنیده می‌شود. برخی از دلالان گرچه خریدار و فروشنده نرخ‌هایی که اعلام می‌کنند نیستند اما برای جذب مشتری نرخ را تا جاییکه ممکن است بالا می‌برند.

بر اساس گزارش میدانى خبرنگار اقتصادآنلاین، امروز نرخ دلار در بازار آزاد فردوسى در ساعت (13:30) براى فروش بین ١٣٦٠٠ تا ١٤هزار تومان و براى خرید از مشترى بین ١٣٥٠٠ تا ١٣٨٠٠ تومان متغیر بود؛ البته کسى خریدار واقعى نرخ‌هاى اعلام شده نیست و بیشتر دلالان بازار فروشنده بودند و به گفته خودشان الان دیگر وقت خرید نیست.

در طرف دیگر بازار یعنی در صرافى ملى، نرخ دلار براى فروش ١٣٣٨٠ و براى خرید ١٣٢٨٠تومان بود. همچنین در مقابل این صرافی صف خرید و فروش ارز به چشم می‌خورد و این صرافى امروز هم خریدار ارز بود و هم فروشنده آن اما به خاطر زمان‌بر بودن ورود و انجام معاملات در این بانک، بسیاری از مردم ترجیح می‌دادند به سمت بازار آزاد بروند ضمن اینکه قیمت‌های این طرف بازار جذاب‌تر هم بود.

در تابلوى دیگر صرافى‌ها نیز قیمت فروش دلار آمریکا بین ١٣٥٠٠ تا ١٣٥٥٠ تومان متغیر است و این معامله‌گران نیز هم معاملات مربوط به خرید و هم فروش را انجام مى‌دهند.

بر اساس این گزارش، اگرچه صرافان از آینده بازار اظهار بی اطلاعی می‌کنند اما با اصرار دلالان به فروش ارز این طور به نظر می‌رسد که قیمت‌ها روبه کاهش است؛ ضمن اینکه در طول یکساعتی که بازار در حال رصد بود (یعنی از 13:30 تا 15:00)، قیمت دلار از 14هزار تومان به 13700تومان برای فروش نیز رسید.