۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

رشد قیمت طلا با آغاز سال نو میلادی/ نرخ ارز کنترل نشود طلا گران خواهد شد

۷ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۳۹
کد خبر: 405291
رشد قیمت طلا با آغاز سال نو میلادی/ نرخ ارز کنترل نشود طلا گران خواهد شد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، افزایش قیمت اونس جهانی و نرخ دلار و همچنین آغاز سال نو میلادی را از عمده دلایل تاثیرگذار بر رشد قیمت طلا و سکه عنوان کرد.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به افزایش قیمت طلا و سکه طی یک ماه و نیم گذشته اظهار کرد: افزایش قیمت طلا در نیمه دوم سال طبیعی است اما از طرفی افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر نرخ دلار و همچنین رشد بهای اونس جهانی با آغاز سال نو میلادی باعث شده که این روزها بعد از ماه‌ها ثبات در قیمت طلا، شاهد رشد چشمگیر آن باشیم.

محمدولی با اشاره به اینکه تقاضا برای طلا و سکه کاهش یافته است، بیان کرد: در زمان نوسان قیمت تقاضا هم برای طلا و سکه کاهش می‌یابد بنابراین درخواست ما از بانک مرکزی این است که مثل ماه‌های گذشته نرخ ارز را کنترل کنند چراکه در غیر این صورت شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود.

تقاضا برای ارز به خاطر سال جدید میلادی بالاست

او درباره روند حرکت بازار طلا تا پایان هفته گفت: از آنجاکه فعلا تقاضا برای ارز به خاطر سال جدید میلادی بالاست، به نظر می‌رسد روند فعلی قیمت طلا و سکه تا پایان هفته ادامه‌دار باشد.

در همین زمینه محمد کشتی‌آرای نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: بعد از گذشت مدتی از آغاز سال جدید میلادی و فروکش کردن تقاضا برای ارز، قیمت طلا و سکه مجددا ارزان خواهد شد.

بر این اساس در بازار امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام طرح امامی به چهار میلیون و 620 و سکه طرح قدیم به چهار میلیون و 615هزار تومان رسید که نسبت به پنجشنبه هفته گذشته حدود 20هزار تومان گران شده است.

همچنین نیم سکه امروز با قیمت دو میلیون و 380، ربع سکه یک میلیون و 450 و سکه یک گرمی 910هزار تومان داد و ستد می‌شود؛ بهای طلای 18عیار نیز با حدود 4هزار تومان افزایش در بازار امروز به گرمی 472 هزار و 400 تومان رسید.

لازم به ذکر است، قیمت طلا بعد از افزایش قیمت بنزین یعنی 25 آبان ماه تا کنون حدود 53 هزار تومان و قیمت سکه امامی در این مدت حدود 500هزار تومان گران شده است.