۰ نفر

پیش بینی کارشناسان از آینده بازار طلا؛

قیمت طلا چقدر دیگر ریزش خواهد داشت؟/ برای خرید طلا عجله نداشته باشید

۳۰ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۵۱
کد خبر: 396367
قیمت طلا چقدر دیگر ریزش خواهد داشت؟/ برای خرید طلا عجله نداشته باشید

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که امیدواری‌ها نسبت به توافق تجاری آمریکا و چین می‌تواند فشار بیشتری را بر قیمت طلا در کوتاه مدت وارد کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، قیمت طلا طی هفته گذشته بار دیگر با کاهش روبرو شد که علت اصلی آن افزایش شاخص سهام آمریکا و تقویت ارزش دلار بوده است.

جیم وایکوف تحلیلگر ارشد تکنیکال کیتکو در این باره گفت: کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره در پی رشد شاخص سهام آمریکا تاثیر مهمی بر افت قیمت طلا داشته است. امیدواری ها نسبت به کاهش تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز می تواند موجب کاهش بیشتر تقاضا و قیمت طلا شود.

به اعتقاد تحلیلگران بین المللی، قیمت طلا حمایت معتبر و مناسبی روی 1450 دلار دارد و در پایان مبادلات هفته گذشته توانست بالاتر از سطح 1460 دلاری تثبیت شود.

تاثیر بالای توافق تجاری بر بازار طلا

به اعتقاد اکثر تحلیلگران اقتصادی، اخبار مربوط به تحولات تجاری بین آمریکا و چین طی روزهای آینده تاثیر مهمی بر بازار طلا خواهد داشت.

لاری کودلاو مشاور اقتصادی کاخ سفید تاکید کرد: فاز نخست توافق تجاری بین آمریکا و چین نزدیک شده است. ما اکنون در حال کار بر روی جزئیات توافقنامه هستیم.

قیمت طلا تا پایان امسال تغییر نمی‌کند؟

تحلیلگران موسسه کاپیتال اکونومیکس نیز معتقدند که قیمت جهانی طلا تا پایان امسال تغییر چندانی نخواهد کرد که علت اصلی آن افت تقاضای فیزیکی از یک سو و عدم تمایل فدرال رزرو آمریکا برای کاهش بیشتر نرخ بهره از سوی دیگر خواهد بود.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1445 تا 1480 دلار در نوسان خواهد بود. مهمترین سطح مقاومتی در شرایط کنونی 1480 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1500 دلار افزایش خواهد یافت.

منتظر اصلاح کامل روند قیمت طلا باشید

بانک هلندی ABN Amro به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرده است که برای خرید طلا عجله نکنند و منتظر اصلاح کامل روند قیمت باشند.

تحلیلگران این بانک پیش بینی می کنند که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد و این بهترین فرصت برای خرید خواهد بود. ولی در میان مدت و بلندمدت قیمت جهانی طلا تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله سیاست های پولی بانکهای مرکزی جهان و کاهش ارزش دلار آمریکا، با افزایش روبرو خواهد شد.

پیش بینی اونس 1600 دلاری طلا در سال آینده میلادی

بانک ABN Amro پیش بینی کرده است که قیمت جهانی هر اونس طلا تا پایان سال آینده به 1600 دلار خواهد رسید.

ابن بانک هلندی پیش بینی کرده است که قیمت طلا در ابتدای سال 2020 میلادی به 1450 دلار خواهد رسید و این رقم در سه ماه دوم به 1500 دلار می رسد و در سه ماه سوم به بیش از 1550 دلار افزایش خواهد یافت و نهایتا در سه ماه پایانی نیز به 1600 دلار خواهد رسید.