۰ نفر

معامله‌گران بازار طلا در انتظار نشست فدرال رزرو هستند؛

تاثیر سیاست‌های ترامپ در نوسانات قیمت طلا/ احتمال صعود قدرتمند طلای جهانی؟

۷ آبان ۱۳۹۸، ۰:۴۲
کد خبر: 390784
تاثیر سیاست‌های ترامپ در نوسانات قیمت طلا/ احتمال صعود قدرتمند طلای جهانی؟

رئیس شرکت Polymetal بر این باور است که مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در سال 2020 میلادی، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.

به گزارش پلاتز، ویتالی نسیس رئیس شرکت Polymetal تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند جایگزین روابط تجاری آمریکا و چین به عنوان مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در سال 2020 میلادی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، تنش های تجاری بین آمریکا و چین همچنان عامل مهمی برای قیمت طلا به شمار می رود ولی نامشخص بودن تحولات مربوط به جنگ تجاری بین دو کشور ، آینده قیمت طلا را در ابهام جدی قرار داده است.

ادامه تنش های تجاری موجب تضعیف اقتصاد آمریکا شده و موجب شده تا فدرال رزرو سیاست های انبساطی پولی اتخاذ کرده و نرخ بهره را کاهش دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: اوایل 2019 میلادی انتظارات این بود که فدرال رزرو آمریکا 2 بار نرخ بهره را تا پایان سال افزایش خواهد داد ولی به جای آن مقام های بانک مرکزی آمریکا 2 بار نرخ بهره را در ماه های جولای و سپتامبر کاهش دادند. کاهش نرخ بهره همواره به نفع قیمت طلا است.

نسیس گفت: هرگونه تحول چشمگیر در روابط تجاری آمریکا و چین می تواند روند قیمت طلا را تغییر دهد. ولی عامل مهم دیگری که می تواند بازار طلا را تحت تاثیر قرار دهد، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر 2020 است. انتخابات آمریکا کانون توجهات بین المللی خواهد بود و می تواند جنگ تجاری آمریکا و چین را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

نوسان بازار طلا و انتظار معامله گران برای اخبار روز چهارشنبه 30 اکتبر

قیمت طلا در هفته گذشته و پس از نزدیک شدن به سطح رزیستنس(مقاومت) ۱۵۲۰ تمام مسیر صعود خود را بازگشت داشت و تا سطح EMA50(میانگین 50 روز) در ۱۵۰۴ پایین آمد. 

قیمت بالای سطح کلیدی ۱۵۰۰ قرار گرفته است. بازار در انتظار اخبار نرخ بهره فدرال رزرو در روز چهارشنبه می باشد. در صورت کاهش نرخ بهره آمریکا شاهد صعود قدرتمند در  قیمت طلا خواهیم بود. 

 در صورت صعود قیمت طلا و قرار گرفتن بالای سطح ۱۵۲۰ انتظار ادامه صعود قیمت تا ۱۵۴۰ را خواهیم داشت. از سوی دیگر در صورت بازگشت قیمت و قرار گرفتن زیر سطح ۱۴۵۰ احتمال نزول قیمت تا سطح ۱۴۰۰ را داریم.