۰ نفر

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

انتظار کاهش قیمت طلا در هفته پیش رو/ سکه دیگر حباب ندارد

۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۵
کد خبر: 388930
انتظار کاهش قیمت طلا در هفته پیش رو/ سکه دیگر حباب ندارد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند آرام بازار طی هفته‌های گذشته گفت: برای هفته جاری نیز انتظار ادامه کاهش قیمت طلا و سکه را داریم.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به وضعیت تقاضا در بازار طلا، اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته قیمت‌ طلا و سکه روند کاهشی داشته و بازار به آرامش رسیده است اما همچنان تقاضا وضعیت مطلوبی ندارد و انتظار داریم بعد از اتمام ماه صفر بازار طلا مجددا رونق بگیرد.

او از صفر شدن حباب سکه خبر داد و گفت: سکه حدود 20 تا 30هزار تومان حباب دارد که آن هم هزینه ضرب سکه است، واگرنه قیمت فعلی سکه واقعی شده؛ اما قیمت طلا نسبت به بهای اونس جهانی کمتر است و در این مورد هم پیش‌بینی می‌کنیم اونس نیز در روزهای آتی روند کاهشی به خود بگیرد و به این ترتیب قیمت طلا نیز با قیمت اونس جهانی هماهنگ خواهد شد.

لازم به ذکر است، در معاملات اولین روز هفته جاری قیمت طلا و قیمت سکه نسبت به پنجشنبه هفته گذشته ارزان‌تر شد. قیمت طلای 18عیار حدود دو هزار تومان کاهش یافت و به این ترتیب قیمت طلا به گرمی403هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی نیز به سه میلیون و 960هزار تومان رسید. قیمت سکه نسبت به آخرین روز معاملات هفته اخیر با کاهش حدود 15هزار تومانی همراه بوده است.

محمدولی با تاکید بر اینکه آرامش بازار طلا لزوما به معنی کاهش قیمت طلا و سکه نیست تصریح کرد: آرامش بازار یعنی ثبات قیمت‌ها، وقتی قیمت طلا و سکه نوسانات هیجانی نداشته باشد مردم برای خرید و فروش راحت‌تر تصمیم می‌گیرند و داد و ستد نیز بهتر خواهد شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره چشم‌انداز بازار طلا در هفته جاری بیان کرد: انتظار ما در این هفته ادامه روند روزهای پیش یعنی کاهش قیمت طلا و قیمت سکه است.