۰ نفر

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

پیش‌بینی قیمت طلا در نیمه دوم سال/ افزایش اعتماد مردم در پی ثبات بازار

۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۵
کد خبر: 383868
پیش‌بینی قیمت طلا در نیمه دوم سال/ افزایش اعتماد مردم در پی ثبات بازار

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با توجه به روند بازار در نیمه اول سال، برای نیمه دوم نیز شرایط باثباتی پیش‌بینی کرد.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین تغییر رویکرد دولت نسبت به بازارها را یکی از عوامل تاثیرگذار بر ثبات قیمت‌ها دانست و اظهار کرد: در شش ماهه اول سال 98 سیاست‌ها، نوع مدیریت اقتصادی و تفکرات سیاست‌مداران نسبت به گذشته تغییر کرده و اثر تفکرات فعلی توانسته آرامش نسبی به خصوص به بازار طلا و ارز برگرداند.

لازم به ذکر است قیمت سکه تمام بهار آزادی اوایل سال جاری حدود 4میلیون و 600هزار تومان بود که طی هفته گذشته قیمت سکه تمام به 4میلیون تومان رسید. قیمت طلا نیز روند کاهشی چشمگیری به خود گرفته، چنانچه قیمت طلا 18عیار از حدود 450هزار تومان به میانگین 400هزار تومان رسیده است.

این فعال بازار طلا بیان کرد: این موضوع باعث شده هیجانات و التهابات آنچنانی در بازار رخ ندهد، البته گاهی نوسان بوده اما تبدیل به التهاب نشده است، ما در سال‌های قبل نیز شاهد این نوسانات جزئی و قابل پیش‌بینی بودیم اما خوشبختانه اتفاقات سال 97 در نیمه اول امسال رخ نداد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر ضرورت حفظ شرایط موجود برای نیمه دوم سال تصریح کرد: الان بیش از هرچیز تلاش دولت برای حفظ شرایط و جلوگیری از هرگونه هیجانی اهمیت ویژه‌ای دارد، البته نیمه اول سال نشان داد دولت با اطمینان بیشتری در اتخاذ تصمیمات گام برمی‌دارد و در حوزه طلا با کارهایی مانند پیش‌فروش هیجانی سکه و عدم تحویل آن بازار را دچار التهاب نکرد.

او به کم‌رنگ شدن تاثیر نوسانات اونس جهانی اشاره کرد و گفت: همچنین اونس جهانی طلا در نیمه اول سال جهش‌های هیجانی داشت که می‌توانست تبدیل به التهاب شود اما خوشبختانه روندی ایجاد شده که باعث شد آثار آن بر بازار داخل بسیار کم‌رنگ بوده است.

به گفته محمدولی، درحال حاضر بازار طلا به سمت آرامش درحال حرکت است و التهابات گذشته را ندارد و مردم بیشتر می‌توانند به آن اعتماد کنند اما باید دولت این شرایط را حفظ کند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره چشم‌انداز بازار طلا در نیمه دوم سال گفت: پیش‌بینی ما برای نیمه دوم سال ثبات و آرامش بازار همانند نیمه اول است، البته ممکن است نوسانات جزئی در قیمت‌ها داشته باشیم اما اگر شرایط سیاسی و اقتصادی تغییر چشمگیری نکند شاهد التهاب بازار‌ها نخواهیم بود.