۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تب فروشندگان دلار بالا رفت/ زمزمه کاهش نرخ در روزهاى آینده

۲۰ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۵۳
کد خبر: 372767
 تب فروشندگان دلار بالا رفت/ زمزمه کاهش نرخ در روزهاى آینده

با کاهش نرخ ارز طی روزهای گذشته، تب فروشندگان دلار برای خلاص شدن از این ارز پرنوسان بالا رفته است.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ بازار ارز این روزها با ادامه‌دار شدن ریزش قیمت‌ها در بازار ارز دیگر جذابیت ماه‌ها و یا سال قبل را ندارد و دیگر میزبان صف‌های خرید و فروش ارز در مقابل صرافی‌ها نیست.

بسیاری از بازیگران این بازار از جمله صرافان و واسطه گران، بر این باورند که ورود بانک مرکزی در جهت کاهش نرخ ارز و همچنین زمرمه ایجاد بازار متشکل ارزی باعث شد تا بسیاری از کسانی که با تصور صعود دوباره نرخ، وارد بازار شده بودند با کاهش قیمت‌ها عقب نشینی کرده‌اند و به عبارتی تقاضای سوداگرانه از بازار ارز تخلیه شده است.

گزارش میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین نیز حاکی از این است بازارهای سبزه میدان و فردوسی همزمان با ریزش آرام قیمت‌ها مشتری خود را از دست داده‌اند و بیشتر کسانی که در این بازار‌ها حضور دارند غالبا فروشندگانی هستند که از ترس کاهش بیشتر نرخ، تصمیم به فروش ارزهای خانگی گرفته‌اند.

از طرفی زمزمه کاهش بیشتر قیمت ارز در روز‌های آتی نیز در این بازار شنیده می‌شود؛ بسیاری از صرافان و دلالان بر این باورند که خبر راه اندازی بازار متشکل ارزی، قیمت‌ها را به سمت کاهش سوق داده و با این سیاستی که بانک مرکزی در پیش گرفته به طور حتم شاهد ارزان شدن دوباره قیمت ارز خواهیم بود.

یکی از واسطه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: این روزها هیچ خریداری برای دلار و یورو نیست و به نوعی بازار گیج شده و تنها بین خود دلالان معامله صورت می‌گیرد.

یک صرافی هم گفت: حدود دو ماهی است که فقط متقاضیان ارز که نیازهای واقعی دارند وارد بازار می‌شوند و تقریبا تقاضاهای سوداگرایانه از بازار خارج شده است.

قیمت دلار و یورو در بازار امروز

بر اساس این گزارش، نرخ دلار امروز در صرافى هاى غیر بانکى براى فروش بین ١١٧٠٠ تا ١١٨٠٠ در نوسان است و بهاى خرید نیز ١٠٠تومان از نرخ فروش کم‌تر است و در بین دلالان نیز قیمت‌ها در همین محدوده قرار دارد.

یورو نیز در این صرافی‌ها با قیمت 13200 تا 13300 تومان عرضه می‌شود.

همچنین قیمت دلار در صرافی‌های بانکی برای فروش 11800 و برای خرید 11750 تومان است.