۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افت ۱۴.۵درصدی تولید خودرو در سال۹۸/ تولید بیش از ۲.۷میلیون محصولات لوازم خانگی در یک‌سال

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۱۹
کد خبر: 436300
افت ۱۴.۵درصدی تولید خودرو در سال۹۸/ تولید بیش از ۲.۷میلیون محصولات لوازم خانگی در یک‌سال

خودروسازان طی سال گذشته ۷۵۸هزار دستگاه خودروی سواری تولید کرده‌اند که میزان آن نسبت به ۸۸۶هزار و ۲۰۰دستگاه سال۹۷ حدود ۱۵درصد کاهش یافته است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ طبق آمار منتشر شده وزارت صمت، طی ۱۲ماهه سال۹۸ تولید انواع خودرو به جز وانت که ۲۹.۵درصد افزایشی یافته، مابقی خودروها با کاهش تولید همراه بوده‌اند به طوریکه در این مدت تولید خودروی سواری ۱۴.۵درصد، اتوبوس و مینی‌بوس ۴۵.۷درصد و کامیون ۵۵.۳درصد نسبت به سال۹۷ کاهش یافته است.

طبق همین آمار در سال۹۸ بیش از ۴۸میلیارد داروی انسانی با ۲۳.۷درصد افزایش نسبت به سال۹۷ تولید شده است؛ همچنین تولید روغن نباتی، کاغذ و لاستیک خودرو به ترتیب ۱۰.۳، ۷.۴ و ۴درصد رشد کرد.

تولید لباسشویی در صدر جدول محصولات لوازم خانگی

در سال۹۸ به رغم تحریم‌های موجود و مشکلات تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه، تولید انواع محصولات لوازم خانگی افزایش یافت و به بیش از ۲.۷میلیون دستگاه رسید.

در این مدت ۸۲۵هزار و ۴۰۰دستگاه تلویزیون تولید شده که نسبت به سال۹۷ رشد ۶.۳درصدی داشته است، همچنین تولید یخچال فریزر با ۷.۸درصد افزایش به ۱۱۶۸هزار و ۴۰۰دستگاه رسید.

در این میان لباسشویی بیشترین میزان تولید را داشته به طوریکه طی سال گذشته ۷۲۲هزار و ۲۰۰دستگاه ماشین لباسشویی تولید شده که نسبت به ۹۷ رشد ۳۲درصدی داشته است؛ ضمن اینکه در همین سال ۵۴هزار و ۸۰۰تن ظروف چینی با ۹.۹درصد افزایش نسبت به سال۹۷ تولید شده است.

افت ۲۷درصدی صادرات سیگار به صورت قاچاق

طبق آمار وزارت صمت، در ۱۱ ماهه سال۹۸ صادرات سیگار به صورت قاچاق ۲۷.۳درصد نسبت به مدت مشابه سال۹۷ کاهش یافته است.