به دنبال بحران اقتصادی ایجاد شده به واسطه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، بسیاری از شرکت‌ها به وام گرفتن روی آورده‌اند که صنعت خودروسازی تا کنون بیشترین میزان وام را دریافت کرده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ از آنجا که شرکت‌ها هنوز به بسته نگاه داشتن فروشگاه‌ها ادامه می‌دهند و اثرات تعطیلی جهانی بر اثر بیماری کووید-19 را احساس می‌کنند، برخی صنایع تنها برای پابرجا ماندن، مقادیر زیادی وام‌های گردشی اخذ می‌کنند.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط گلدمن ساکس، شرکت‌هایی که در صنعت خودرو فعالیت می‌کنند، از تاریخ 1مارس بیش از 38میلیارد دلار وام دریافت کرده‌اند که این بیشترین دریافتی وام نسبت به صنایع دیگر است.

گفتنی است که صنعت خرده‌فروشی نیز با دریافت بیش از 35میلیارد دلار وام در این بازه زمانی، در جایگاه دوم این لیست قرار گرفت. صنعت مسافرتی و تفریحی نیز با دریافت بیش از 23میلیارد دلار وام، در رتبه سوم جای گرفت.

قابل ذکر است که گرفتاری و ورشکستگی در سطوح بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است. صنایع و شرکت‌هایی که زمانی پایدار تصور می‌شدند، از جمله مسافرتی، هتل و خودرو، با فشارهایی مواجه شده‌اند که پیش از این هرگز حس نکرده بودند.

برای کاهش برخی از این وحشت‌ها، بازسازی ساختار مالی و انباشت بدهی توسط بسیاری از شرکت‌ها دنبال می‌شود.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب صنایعی که از تاریخ 1مارس تا 9آوریل بیشترین میزان وام را دریافت کرده‌اند مشاهده می‌کنید؛

کدام صنایع به دلیل خسارات ناشی از کرونا بیشتر وام گرفته‌اند؟