۰ نفر

ایران جزو ۷ تولید کننده برتر فلزات گرانبها است

۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۳۱
کد خبر: 373851
ایران جزو ۷ تولید کننده برتر فلزات گرانبها است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران جزو هفت کشور تولید کننده فلزات گرانبها بوده و توجه به این صنعت در ایجاد رونق در صنعت کشور بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرشاد مقیمی در نشست تخصصی ایجاد شهرک صنعتی طلا به اهمیت این صنعت در افزایش ارزآوری کشور پرداخت و افزود: با ایجاد شهرک تخصصی برای این صنعت می توان بستر را برای توسعه کارگاه‌های کوچک و توسعه خوشه صنعتی طلا فراهم کرد.

وی با اشاره به اتخاذ راهکارهایی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان این صنعت و بهره‌مندی از سیاست های حمایتی وزارت صنعت در مسائل ارزی و گمرکی، گفت: تاسیس شهرک تخصصی برنامه ای میان مدت برای توسعه این هنر- صنعت است و با همکاری سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران می توان بسترهای تحقق آن را فراهم کرد.

مقیمی بهبود وضعیت این صنعت در شرایط کنونی را نیازمند اعلام مهمترین چالش های این بخش از سوی تشکل های صنعتی عنوان کرد و گفت: با طرح مهمترین چالش ها و راهکارهای اجرایی می توان سیاستگذاری مبتنی بر نظر تولیدکنندگان را تدوین و برای اجرا ابلاغ کرد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت در ادامه، کسب شرایط دریافت مجوز صنعتی یا صنفی برای کارگاه های کوچک و متوسط را از برنامه های کوتاه مدت برای بهبود وضعیت این صنعت برشمرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر سیاستگذاری های کلان، برنامه های کوتاه مدتی با همکاری دفاتر تخصصی برای امکان دریافت مجوز برای این کارگاه ها و بهره مندی از سیاست های حمایتی وزارت صنعت در نظر گرفته خواهد شد.

در این نشست تخصصی، ایجاد شهرک صنعتی طلا، اصلاح ساختار صنفی و ایجاد بستری برای اخذ شرایط احراز دریافت مجوز صنعتی توسط بنگاه های کوچک و متوسط فعال در صنعت فلزات گرانبها و رفع برخی از مسائل گمرکی، ارزی و غیره مطرح و راهکارهای اجرایی برای بهبود وضعیت این هنر- صنعت اتخاذ شد.

بنگاه های کوچک و متوسط مستقر در سطح کشور در بخش مصنوعات طلا و جواهر، بطور عمده در داخل مراکز جمعیتی شهرها فعالیت می‌کنند که از ساختار صنعتی و صنفی مناسبی برخوردار نبوده و تولیدکنندگان این کارگاه ها نتوانستند شرایط دریافت مجوز را به دست آورند به همین دلیل وزارت صنعت با اتخاذ تدابیری سعی در ساماندهی این کارگاه دارد.