۰ نفر

در ۱۱ماهه سال۹۹ صورت گرفت؛

رشد ۷.۶درصدی صدور پروانه بهره‌برداری معدنی

۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۳۸
کد خبر: 514370
رشد ۷.۶درصدی صدور پروانه بهره‌برداری معدنی

بررسی آمارهای منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از صدور ۵۶۶ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در ۱۱ ماهه امسال است، آماری که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده رشد ۷.۶ درصدی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، براساس امار اشتغال به کار چهار هزار و ۵۶۳ نفر از محل این پروانه‌های بهره‌برداری پیش‌بینی شده است که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۳.۳ درصدی دارد.

برپایه این گزارش، تا پایان بهمن‌ماه امسال ۸۸۷ فقره پروانه اکتشاف صادر شد. همچنین هزینه عملیات اکتشاف در این مدت به یک‌هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال رسید که رشد ۲۸.۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

تا پایان بهمن‌ماه همچنین تعداد ۴۷۰ فقره گواهی کشف معدنی صادر شد که حاکی از رشد ۲.۴ درصدی است.

اکتشافات معدنی از اقدام‌های اساسی و زیربنایی برای توسعه بخش معدن به شمار می‌رود که در سال‌های گذشته، تقریبا به فراموشی سپرده شده و فعالیت کم‌رمقی در این بخش انجام می‌شد، اما در سال‌های ۹۳ تا ۹۶ حرکتی ارزشمند در این زمینه شکل گرفت که در دولت دوازدهم نیز تداوم یافت.

بررسی داده‌های آماری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) حاکی است میزان سرمایه‌گذاری انجام شده ایمیدرو در بخش اکتشاف از سال ۹۳ تاکنون به بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

برپایه اقدام‌های ایمیدرو و شرکت‌های تابعه در حوزه اکتشاف، تاکنون ۹۰۰ محدوده امیدبخش معدنی شناسایی شده است.