۰ نفر

ارونقی خبر داد؛

تسهیل و تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی از گمرکات کشور

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۰۵
کد خبر: 557230
تسهیل و تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی از گمرکات کشور

معاون فنی گمرک ایران گفت: در حال حاضر موجودی کالا‌های اساسی در بنادر حدود ۶.۲ میلیون تن است که ۴.۵ میلیون تن آن تخلیه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، "مهرداد جمال ارونقی" که مهمان برنامه امشب "گفتگوی ۱۸:۳۰" شبکه خبر بود، درباره تسهیل و تسریع در ترخیص کالا‌های اساسی از گمرکات کشور گفت: در حال حاضر موجودی کالا‌های اساسی در بنادر حدود ۶.۲ میلیون تن است که ۴.۵ میلیون تن آن تخلیه شده و قبض انبار برای آن صادر شده است.

وی افزود: حدود ۱.۲ میلیون تن کالا‌های اساسی روی کشتی‌هایی است که این کالا‌ها را آورده اند و ۳۸۰ هزار تن از این کالا‌ها هم درحال تخلیه از کشتی هاست.

معاون فنی گمرک با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی صدور مجوز‌های قانونی ترخیص کالا‌ها را تسهیل می‌کند، گفت: حدود ۵۰ درصد اقلام رسوبی در انبار‌های فرودگاه امام خمینی (ره)، مربوط به وزارت جهادکشاورزی است.

به گفته وی قرار است با تشکیل کارگروهی، سازوکار حذف رجیستری از مبادی تعیین و به احتمال زیاد از هفته آینده اجرایی شود.

ارونقی افزود: با اجرایی شدن این تصمیم، هر مسافر بعد از ورود به کشور بدون ارائه مشخصات در گمرک، یک ماه فرصت دارد با ورود به سامانه، نسبت به رجیستری اقدام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه سرم‌های باقی مانده در گمرک، مربوط به سال ۹۵ است، گفت: فقط ۶ دستگاه کامیون حامل سرم معطل صدور مجوز است که به‌محض صدور مجوز نسبت به ترخیص آن‌ها اقدام خواهد شد.