۰ نفر

هوای تهران گرمتر می شود؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۷
کد خبر: 535526
هوای تهران گرمتر می شود؟

تداوم روند افزایش نسبی دما تا دوشنبه (۲۴ خرداد ماه) و کاهش تندی باد طی امروز (۲۲ خرداد ماه) در ‌استان تهران پیش‌بینی می‌شود. افزایش غلظت آلاینده «ازن» نیز در ‌برخی مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های ‌پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده برای استان تهران آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در ارتفاعات استان در ساعات بعدازظهر گاهی افزایش موقت ابر ‌پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، طی دو روز آینده روند افزایش نسبی دما و روز دوشنبه (۲۴ خرداد ماه) کاهش نسبی دما ‌پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۲۲ خرداد ماه) کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته است، با این حال در برخی مناطق پرتردد افزایش غلظت ذرات معلق باعث کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

کاهش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش خواهد یافت و می‌تواند باعث کاهش کیفیت هوا شود. با استمرار این شرایط جوی تا اواخر وقت انتظار می‌رود که در مناطق پرتردد بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده شود و در نتیجه کیفیت هوا در محدوده‌ ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۲۳ خرداد ماه) تا حدودی باعث پراکندگی ذرات معلق و بهبود کیفیت هوا نسبت به شب گذشته خواهد شد، بااین حال با توجه به افزایش تردد خودروها، کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

عدم وزش باد مؤثر طی روز سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد همچنین تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن می‌تواند در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا شود. با افزایش تندی باد تا ساعات پایانی فردا (۲۳ خرداد ماه) پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته  «ازن» با میانگین ۸۵ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۳ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.