۰ نفر

معاون پردازش و دفع سازمان مدیریت پسماند

تفکیک پسماند با پروتکل‌های سختگیرانه در آرادکوه آغاز شد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۰۶
کد خبر: 440497
تفکیک پسماند با پروتکل‌های سختگیرانه در آرادکوه آغاز شد

معاون پردازش و دفع سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آغاز تفکیک پسماند در آرادکوه و با مجوز ستاد کرونای کلانشهر تهران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حسین حیدریان با اعلام این مطلب گفت: سازمان مدیریت پسماند از  اوایل اسفندماه و در پی همه گیری ویروس کرونا، به منظور شکستن زنجیره ابتلا عملیات تفکیک را به صورت داوطلبانه تعطیل کرد.

معاون پردازش و دفع سازمان مدیریت پسماند افزود: عدم تفکیک پسماند در آرادکوه تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه یافت اما با توجه به مضرات دفن بی رویه زباله مثل تولید شیرابه فراوان و تجمیع گازهای گلخانه ای که به لحاظ زیست محیطی برای منابع خاک و آب چالش اساسی است و همچنین هزینه های بالای دفن برای شهرداری تهران، تصمیم گرفتیم بر اساس پروتکل های سختگیرانه تفکیک پسماند را آغاز کنیم.

وی با اشاره به مکاتبه سازمان پسماند با ستاد کرونای کلانشهر تهران که به تازگی صورت گرفته گفت: پس از مذاکرات و تشریح شرایط، مجوز بازگشایی خطوط تفکیک در آرادکوه از سوی ستاد مقابله با بحران کرونا صادر شد و به همین منظور دستورالعملی سختگیرانه برای آغاز فعالیت ها تهیه شد.

حیدریان توضیح داد: بر اساس این پروتکل، همه چیز برای حفاظت از کارگران فعال در آرادکوه از تب سنجی در هنگام ورود، توزیع تجهیزات فردی-بهداشتی، رعایت فاصله گذاری و تونل ضدعفونی در ورودی و خروجی محل حضور کارگران به مرکز دیده شد. ضمن اینکه ما به صورت هفتگی بحث غربالگری را هم داریم که اگر علائمی در فردی مشاهده شد بلافاصله به مراجع درمانی اعزام شوند.

معاون پردازش و دفع سازمان مدیریت پسماند با بیان این مطلب که خوشبختانه از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون هیچ مورد ابتلا به این ویروس را در میان کارگران نداشتیم، افزود: تا چند روز پیش تمامی پسماند شهر تهران به صورت مستقیم دفن می شد و این دفن در اسفندماه به بیش از ۷ هزار تن در روز رسیده بود، اما اکنون کار تفکیک به صورت محدود آغاز شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت مجتمع آرادکوه هشت خط و 1200 نیروی انسانی است که ما فعالیت را به صورت محدود در 5 خط و حداکثر 300 نفر آغاز کرده ایم.