۰ نفر

استاندار: ٩٦درصد از مردم تهران غربالگری سلامت شدند

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۳۴
کد خبر: 432669
استاندار: ٩٦درصد از مردم تهران غربالگری سلامت شدند

استاندار تهران گفت: بیش از ٩٦درصد از مردم شهرستان های استان برای مقابله با ویروس کرونا غربالگری سلامت شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی افزود: همچنین ٧٠ درصد از جمعیت کلانشهر تهران غربالگری سلامت شده اند.

وی در خصوص نحوه غربالگری افراد توضیح داد: در مرحله نخست، غربالگری بیمارانی که دارای ریسک بالا یا دارای علائم کرونا بودند، انجام و افراد مستعد، به پزشک معرفی شدند.

به گفته استاندار تهران، در مرحله دوم نیز کسانی که در تماس مستقیم با فرد بیمار بودند، غربالگری می‌شوند.

محسنی بندپی تأکید کرد: نگرانی عمده ما در تهران استفاده مردم از حمل و نقل عمومی است که این موضوع شیوع ویروس کرونا را افزایش می دهد.

استاندار تهران گفت: شرایط در مورد اصناف تهران امیدوارکننده‌است و سازمان صمت پای کار بوده و پروتکل‌های بهداشتی نیز رعایت شده است؛ همچنین برای ثبت‌نام صنوف در سامانه وزارت بهداشت نیز استان تهران جزو استان‌های پیشتاز است.

محسنی بندپی اضافه کرد: شرایط تهران خاص است چراکه این استان با تراکم جمعیت، تنوع فعالیت، میزان رفت و آمد قابل توجهی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: فضای بسته مترو نگرانی‌هایی را برای شیوع کرونا ایجاد کرده و در این خصوص پیشنهاد شد تا جایی که بتوان حجم نیروی انسانی شاغل در دستگاه‌های اداری و به همان میزان مسافرت های شهری کاهش یابد.

استاندار تهران یادآور شد که این پیشنهاد در جلسه عصر هیات دولت بررسی می‌شود.

وی گفت که تا پایان اردیبهشت ماه به ظرفیت ناوگان حمل و نقل اتوبوسی نیز اضافه می‌شود و بنا داریم تا اتوبوس‌هایی که به دلیل نداشتن قطعات و یا نقدینگی در پارکینگ‌ هستند، وارد مدار فعالیت شوند تا رعایت فاصله گذاری فیزیکی در اتوبوس‌ها محقق شود.

محسنی بندپی در خصوص باز شدن پاساژها نیز تاکید کرد: طبق نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شده تا پاساژها با رعایت شرایطی از جمله فعالیت تا ساعت ۱۸ عصر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت داشته باشند اما رستوران‌ها و مراکز تجمعی در پاساژ همچنان بسته می‌ماند.  

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۸۲ هزار ۲۱۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۵۱۱۸ نفر از بیماران جان باخته و همچنین تا امروز ۵۷ هزار و ۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و ۳۴۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.