۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

پاسخ به ابهامات کنسرت‌های نوروزی/ نمی‌توان بودجه فرهنگی را صرف موضوعات دیگر کرد

۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹
کد خبر: 430184
پاسخ به ابهامات کنسرت‌های نوروزی/ نمی‌توان بودجه فرهنگی را صرف موضوعات دیگر کرد

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: اگر شهردار برای چاپ مقاله‌اش در روزنامه گاردین پولی پرداخت کرده باید هزینه به فایده شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد جواد حق‌شناس در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که به جای صرف هزینه برای برگزاری کنسرت‌های کم مخاطب عید بهتر نبود این هزینه‌ها صرف تامین تجهیزات برای کارگران بخش‌های مختلف شهرداری که در صف اول مقابله با کرونا هستند، شود، گفت: این موضوع را باید از این دریچه نگاه کنیم که هر حوزه برای خود یک بودجه اختصاصی دارد همان طور که نمی‌شود بودجه نگهداشت شهر را صرف مسائل فرهنگی کرد بودجه فرهنگی را هم نمی توان صرف تامین تجهیزات برای کارگران کرد.

او ادامه داد: برای اقدامات فرهنگی در عید اعتباراتی در نظر گرفته شد که وقتی امکان ظهور و بروز آن در فضای باز نبود به این نحوه استفاده شد. مردم باید به هر نحوی که بود باید در خانه می‌مانند به دلیل آن که امکان حضور در فضاهای شهری نبود از فضای مجازی برای سرگرم کردن شهروندان استفاده شد همچنین از سرای محلات نیز با رویکرد حمایت از سالمندان و افراد کم توان استفاده‌هایی صورت گرفت. 

او با اشاره به همراهی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در تعطیلات نوروز برای فروش کتاب‌های صوتی گفت:از طریق نرم افزارهایی کتاب های صوتی را با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار کودکان قرار دادیم و استقبال از این کتاب ها از روزانه ۳ هزار ورودی به ۲۵ هزار ورودی در هفته رسید. 

حق شناس با اشاره به برگزاری مسابقه شهربازی در شبکه ۵ گفت:این برنامه به همراه اپلیکیشن خود روزانه پذیرای نزدیک به ۸۵ هزار نفر بود و حتی گفته شد در یک روز ۳ میلیون بازدید کننده نیز داشته است وجود چنین فضایی مردم را در شرایط کرونایی سرگرم می کرد.

او با اشاره به برگزاری کنسرت مجازی در برج میلاد نیز گفت:اجاره سالن برج میلاد برای هر کنسرت دست کم ۳۰۰ میلیون تومان است اما شهرداری ظرفیتی را ایجاد کرد که حالا که امکان برگزاری زنده وجود ندارد و گروه‌های موسیقی بیکار هستند بتوانند به صورت رایگان از این فضا استفاده کنند تا هم برای خود درآمدی داشته باشند و هم‌ مردم را در خانه هایشان سرگرم کنند.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که گفته می شود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه برگزاری این کنسرت‌ها شده است، گفت: من هم شنیده ام که ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده اما باید عدد دقیق را بپرسمو صرف میانگین ۳۵ تا ۴۰ میلیون برای ۱۷ شب کنسرت که مردم را سرگرم کند ارزشش را داشته است. 

او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی براین که شهردار تهران برای چاپ یادداشت‌اش در روزنامه گاردین هزینه‌ای حدود۴۰ میلیونی پرداخت کرده است، گفت: دقیقا نمی‌دانم این هزینه شده است یا نه اما اگر هزینه‌ای  برای چاپ این‌ مقاله شده باشد باید هزینه فایده این اقدام به شهروندان توضیح داده شود.

او در پایان به انتشار برنامه متنوع های آموزشی متنوع در فضای مجازی و تلویزیون اشاره کرد وگفت:تاکید ما بیشتر ارتباط تلفنی مردم با یکدیگر به جای ارتباطات حضوری و فرهنگ سازی رفتارهای بهداشتی متناسب با روزگار کرونایی بود که در قالب برنامه‌های متنوع نوروزخانه در اختیار مردم قرار گرفت.