۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

تسهیلات آنتی کرونایی شهرداری به استارت‌آپ‌ها/ استقرار فعالیت بازرگانی در واحدهای مسکونی تا اطلاع ثانوی

۱۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۱۳
کد خبر: 428459
تسهیلات آنتی کرونایی شهرداری به استارت‌آپ‌ها/ استقرار فعالیت بازرگانی در واحدهای مسکونی تا اطلاع ثانوی

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران گفت: طبق بخشنامه شهردار تهران استارت‌آپ‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا می‌توانند به شرط ایجاد نکردن مزاحمت برای سایر شهروندان در واحدهای مسکونی مستقر باشند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمد فرجود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود باید سازمان فناوری اطلاعات از ظرفیت‌های درونی خود برای توسعه فعالیت‌هایش استفاده کند و نه ظرفیت‌های خارجی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: معتقدیم وقتی ظرفیتی بیرون از شهرداری برای انجام برخی خدمات وجود دارد باید از آن استفاده کنیم و سیاست این است که شهرداری خود این اقدامات را انجام ندهد. 

او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت فروش اینترنتی فروشگاه شهروند و میادین میوه و تره‌بار گفت: وظیفه فروش اینترنتی شهروند و میادین میوه و تره‌بار بر عهده ما نیست و وظیفه ما کمک‌رسانی به آن‌ها از طریق ارتباط با استارت‌آپ‌ها و معرفی‌ به این دو مجموعه است. 

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران تاکید کرد: ما وظیفه‌ای که برعهده داشتیم با همه ظرفیت‌مان انجام دادیم و ادامه روند بر عهده ما نیست اما می‌دانم که این دو مجموعه در حال توافقات نهایی با برخی از استارت‌آپ‌ها برای فروش اینترنتی هستند. 

فرجود با اشاره به عملکرد این سازمان جهت انجام فعالیت‌ها به صورت مجازی گفت: تاکنون هزار جلسه به صورت ویدئو کنفرانس بدون ایجاد مشکل در شهرداری برگزار شده و همچنین هزاران نیروی شهرداری به صورت دورکاری وظایفشان را انجام می‌دهند و از این جهت ما هیچ مشکلی در زیرساخت آی تی سازمان و شهرداری نداریم. 

او همچنین درباره نحوه برخورد شهرداری با استارت‌آپ‌ها گفت: ما دو اقدام در ارتباط با استارت‌آپ‌ها انجام می‌دهیم، یک اینکه از آن‌ها در این شرایط برای انجام بهتر خدماتشان در شهر حمایت کنیم؛ که در این راستا شهردار تهران طی بخشنامه‌ای به استارت‌آپ‌های ساکن در واحدهای مسکونی اجازه استقرار تا بعد از رفع بحران کرونا (به شرط ایجاد نکردن مزاحمت برای سایر شهروندان) را داد.

مدیرعامل فاوا گفت: دومین اقدام هم این است که آن‌ها را در ظرفیت فروش شهرداری مثل شهروند و میادین میوه و تره‌بار شریک کنیم که این اقدام هم در حال انجام است.