۰ نفر

شهردار منطقه12 تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

غرفه‌داران سی تیر طبق شرایط مزایده نمی‌توانند ادعای مالکیت کنند

۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۳۱
کد خبر: 413515
غرفه‌داران سی تیر طبق شرایط مزایده نمی‌توانند ادعای مالکیت کنند

شهردار منطقه 12 گفت که؛ غرفه‌داران خیابان سی تیر سالانه تغییر می‌کنند و با توجه به شرایط مزایده بعد از ترک نمی‌توانند ادعای حقی و یا مالکیت داشته باشند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ یکی از آسیب‌های انتقال برخی غرف و یا فضاها به بخش خصوصی آن هم برای طولانی مدت، ایجاد حس مالکیتی است که برخی از اجاره‌داران نسبت به  این فضاها پیدا می‌کنند. همین موضوع سبب شده بعد از چند سال از اتمام مجوز حق بهره‌برداری و یا تغییر نوع کاربری غرف و یا فضاها، این افراد تمایل به ترک نداشته باشند و در نهایت انتقال آن‌ها تبدیل به یک بحران شهری شود. 

نمونه این موارد در تهران بسیار زیاد است؛ از کیوسک‌های مطبوعاتی سطح شهر گرفته تا غرفه‌داران پارک لاله؛ که حالا خود تبدیل به یک صنف شده‌اند و برای ترک فضا و انتقال آن به فرد دیگری زیربار نرفته و حرف مدیریت شهری به خرجشان نمی‌رود. 

خیابان سی تیر که چند سالی است میزبان غرفه‌های خوراکی فروشی شده اما، در معرض تبدیل شدن به یک کلونی غیرقابل پس‌گیری است؛ موضوعی که شهردار منطقه 12 می‌گوید با ضوابط و قوانین جلوی این اتفاق را خواهد گرفت. 

محمد سعادتی در واکنش به این موضوع در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: نکته مهم این است که نمی‌توان بدون ضابطه تعداد این غرفه‌ها را زیاد کرد، تعداد و نوع کارکردشان مشخص و ثابت است. 

او ادامه داد: قرارداد این غرف سالانه است و داوطلبان از طریق مزایده عمومی انتخاب می‌شوند. در قوانین مزایده نیز متعهد می‌شوند که نسبت به فضای دراختیار ادعای مالکیت یا حقی نکنند. 

شهردار منطقه 12 تاکید کرد: وقتی چارچوب قانونی و شکل آن مشخص و تعیین شده باشد، جلوی اتفاقاتی همانند موردهای ذکر شده نمیفتد و شرایط تحت کنترل است.