۰ نفر

نرخ ورود و توقف در پارکینگ اعلام شد

۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۵۳
کد خبر: 412908
نرخ ورود و توقف در پارکینگ اعلام شد

شهرداری تهران در لایحه‌ای به شورای شهر تهران نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهر تهران در سال ۹۹پیشنهاد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، شهرداری تهران در لایحه‌ای که در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بررسی شده، نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهر تهران در سال ۹۹ پیشنهاد کرد. نرخ‌های پیشنهادی درصحن شورا بررسی و پس از تصویب نهایی در صحن و تأیید در فرمانداری از سوی شهرداری برای سال آینده ابلاغ می‌شود.

پیش از این شورای شهر تهران مصوب کرده بود که شهرداری تهران مکلف است از ابتدای سال ۱۳۹۹ نسبت به واگذاری بهره‌برداری و مدیریت پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران به بخش خصوصی و نظارت بر اعمال نرخ‌های مصوب اقدام کند.

براساس این لایحه، حداکثر نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های عمومی شهر تهران بر اساس نوع خودرو و مدت زمان پارک و بر مبنای رده‌بندی پارکینگ مطابق جدول شماره ۱ تعیین و محاسبه می‌شود.

جدول شماره یک حداکثر نرخ ورودیه و حق توقف در پارکینگ عمومی بر اساس مدت زمان توقف و رده‌بندی پارکینگ (بر حسب ریال)

Untitledدر بخش دیگر این لایحه اشاره شده است که نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های غیرمسقف شهرداری تهران اشاره شده و و همچنین نرخ ورودیه و حق توقف برای توقف خودروهای حامل موادغذایی و بار در پایانه‌های مسافری مطابق با نرخ پارکینگ‌های رده ۳ جدول شماره ۱ تعیین می‌شود. نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ‌های مکانیزه شهر تهران با اعمال ضریب ۱.۳ به نرخ پارکینگ‌های رده ۱ جدول شماره ۱ تعیین می‌شود.

بر اساس این گزارش، نرخ ورودی و حق توقف خودروهای مسافری در پایانه‌های مسافری مطابق جدول شماره ۲ تعیین می‌شود.

جدول شماره ۲ نرخ ورودی و حق توقف خودروهای مسافری در پایانه‌های مسافری (بر حسب ریال)

بلت

همچنین شهرداری تهران موظف است بهره‌برداری از کلیه پارکینگ‌های عمومی در اختیار سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق ۲۲ گانه شهرداری را از طریق مزایده عمومی و با لحاظ بهینه‌سازی و نوسازی آنها به بخش خصوصی و تعاونی واگذار کند. سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران موظف است به صورت مستقیم بر نحوه و کیفیت خدمات ارائه شده توسط بهره‌برداران در طول زمان قرارداد به طور کامل نظارت نماید و از بروز تخلفاتی مانند تغییر کاربری یا تغییر نحوه بهره‌برداری جلوگیری کند.سازمان حمل و نقل و ترافیک موظف است نسبت به تهیه دستورالعمل رده‌بندی کیفی و منطقه‌ای پارکینگ‌ها بر اساس معیارهایی همچون موقعیت مکانی، میزان عرضه و تقاضا، بهره‌مندی از تجهیزات هوشمند در مدیریت و بهره‌برداری از فضاهای پارک و تسهیلات ارائه شده به شهروندان ظرف مدت یک ماه پس از تاریخ ابلاغ این مصوبه اقدام کرده و گزارش آن را برای بررسی و تصویب در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند.

بر اساس این لایحه تخلفات صورت گرفته در پارکینگ‌های عمومی شهرداری تهران در هیئت انضباطی مرکب از نماینده شورای اسلامی شهر تهران یا جانشین قانونی وی به دعوت سازمان حمل و نقل و ترافیک، نماینده سازمان حمل و نقل و ترافیک و نماینده شهرداری منطقه مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد. دبیرخانه این هیئت در محل تعیین شده از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک مستقر خواهد بود. نحوه رسیدگی به تخلفات صورت گرفته بر اساس دستورالعملی که ظرف مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه به پیشنهاد هیئت انضباطی تهیه و به تصویب کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران می‌رسد، انجام می‌پذیرد. شهرداری تهران موظف است سازوکار لازم برای ارجاع مستقیم شکایات شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ و سایر راهکارهای ارتباطی را به هیئت انضباطی برقرار کند..

همچنین شهرداری تهران موظف است هر ۶ ماه یکبار گزارش اقدامات و درآمدهای مربوط به این مصوبه را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند.