۰ نفر

مدیرعامل متروی تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین خبر داد:

آخرین وضعیت توسعه غربی خط 4متروی تهران/ بدعهدی یک بانک در پرداخت درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت/ ورود دیوان محاسبات

۱ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۰۳
کد خبر: 411181
آخرین وضعیت توسعه غربی خط 4متروی تهران/ بدعهدی یک بانک در پرداخت درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت/ ورود دیوان محاسبات

مدیرعامل متروی تهران گفت: یکی از بانک‌های خصوصی درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت را به شهرداری برای توسعه مترو پرداخت نمی‌کند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی امام درباره آخرین وضعیت توسعه غربی خط 4 متروی تهران گفت: بنا بود یکی از پیمانکاران زیر مجموعه بنیاد مسکن کار ساخت 4.5 کیلومتر خط 4 را با 4 ایستگاه ارم سبز، پروانه، کاشانی و میدان چهارباغ را در ازای دریافت مجوز ساخت یک مجتمع تجاری بر عهده بگیرد.
او ادامه داد: اما به دلیل طولانی شدن روند اعطای این مجوز که تا حدودی تحت تاثیر تغییر مدیریت نیز بود، پیمانکار از ساخت مجتمع تجاری منصرف شد زیرا در همین مدت مگامال اکباتان و کوروش نیز در غرب تهران ساخته شدند و دیگر برای او صرفه مالی نداشت و گفت می‌خواهم مسکونی بسازم.
مدیرعامل متروی تهران اضافه کرد: در صورتی که بتوان مجوز لازم صادر شود تا یک سال و نیم دیگر غرب خط 4 مترو نیز تکمیل خواهد شد
امام همچنین درباره آخرین وضعیت ساخت پایانه خط 3 متروی تهران نیز گفت: مناقصه آن برگزار شده و تا پایان هفته تعیین تکلیف و ابلاغ خواهد شد.
او با بیان این که شورای شهر اجازه انتشار 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت را داده است، اظهار کرد: متاسفانه 910 میلیارد تومان از این اوراق مشارکت از تیر ماه سال جاری در بانک عامل مانده و متاسفانه تا این لحظه پیگیری‌ها برای دریافت این پول بی نتیجه مانده است.
امام با اشاره به این نکته که بانک عامل 910 میلیارد تومان را به شهرداری نمی‌دهد گفت: بانک بر روی وثیقه‌هایی که شهرداری تهران در نظر گرفته ایراد می‌گیرد و ماه گذشته نیز شاهد تغییر مدیرعامل و هیات مدیره این بانک بودیم و دوباره باید رایزنی‌ها را با تیم جدید آغاز کنیم.
مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه براساس قانون بانک عامل باید بلافاصله بهای اوراق مشارکت را به دست منتشر کننده اوراق برساند، تاکید کرد: دیوان محاسبات کشور نیز به این اقدام به عنوان تخلف ورود کرده و در حال پیگیری هستند.