۰ نفر

رییس سازمان بهشت زهرا در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

تهرانی‌ها بیشتر در کدام ماه سال می‌میرند؟/ آخرین وضعیت کفن و دفن شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی

۳۰ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۳۲
کد خبر: 411097
تهرانی‌ها بیشتر در کدام ماه سال می‌میرند؟/ آخرین وضعیت کفن و دفن شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی

رییس سازمان بهشت زهرا گفت: تاکنون اقدامات کفن و دفنی 50 نفر از شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی در سازمان بهشت زهرا و 20 نفر از آنها در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه انجام شده است و 15 نفر که اوکراینی بودند به کشورشان فرستاده شدند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تهرانی‌ها بیشتر در کدام ماه فوت می‌کنند به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: روزانه بین 150 تا 170 نفر متوفی به بهشت زهرا مراجعه می‌کنند که در سال به 60هزار نفر می‌رسد.

او ادامه داد: در طی 40 سال اخیر بیشترین مرگ در دی‌ماه اتفاق افتاده است که شاید از دلایل آن بتوان به برودت و آلودگی هوا، گازگرفتی و افزایش تصادفات جاده‌ای اشاره کرد.

خال همچنین درباره بیشترین علت فوت نیز اظهار کرد: بیشترین علت فوت طی 40 سال اخیر به ترتیب ایست قلبی، سکته قلبی و سکته مغزی است. البته ممکن است بیماری‌ها و یا اتفاقات دیگری سبب این علت‌ها باشد. همچنین طی ماه‌های اخیر بیشترین علت فوتی برخلاف سال‌‌های گذشته نارسایی ریوی بوده است.

رییس سازمان بهشت زهرا در پاسخ به پرسشی مبنی بر کم‌ترین و بیشترین قیمت قبر گفت: بیشترین هزینه‌ای که برای خرید قبر می‌شود مطابق با مصوبه شورا به ترتیب 16 میلیون تومان در فاز یک و 9 میلیون تومان در فاز دو است. در فاز سه نیز قبر رایگان است.

او همچنین درباره هزینه جابه‌جایی فوتی‌ها نیز توضیح داد: مطابق با مصوبه شورا هر کیلومتر 1500 تومان محاسبه می‌شود که در سال 97 تیم حمل ونقلی ما 5 میلیون کیلومتر در داخل شهر و 9 میلیون کیلومتر در خارج نسبت به جابه جایی متوفا اقدام کرده‌اند.

خال همچنین درباره آخرین وضعیت اقدامات کفن و دفنی شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی نیز گفت: تاکنون اقدامات کفن و دفنی 50 نفر از شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی در سازمان بهشت زهرا و  20 نفر از آنها در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه انجام شده است و 15 نفر که اوکراینی بودند به کشورشان فرستاده شدند.