۰ نفر

علت تعلل در ساخت و تعبیه سرویس‌های بهداشتی

۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۳۱
کد خبر: 409363
علت تعلل در ساخت و تعبیه سرویس‌های بهداشتی

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران دلایل عدم ساخت سرویس های بهداشتی در پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ناهید خداکرمی با اشاره به وضعیت احداث سرویس های بهداشتی در پایتخت اظهار کرد: براساس اعلام شهرداری در پایتخت بیش از ۹ هزار سرویس بهداشتی وجود دارد. تحقیقات میدانی نشان می دهد در برخی از مناطق از جمله منطقه های ۱۱ و ۱۲ با توجه به پراکندگی جمعیت و عبور مرور شهروندان باید چشمه های بهداشتی بیشتری ساخته شود.

وی درباره علت تعلل در ساخت و تعبیه سرویس های بهداشتی در سطح شهر گفت: در این زمینه بودجه هایی پیش بینی شده، اما در نظر گرفتن زمین مناسب، تعارض منافع مالکین و عدم تمایل آنها برای ساخت سرویس بهداشتی در نزدیکی منازل، مغازه و … از جمله مواردی است که مانع افزایش سرویس های بهداشتی در سطح شهر می شود.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد: شهروندان می توانند در صورت داشتن ملک، زمین یا مکانی که مناسب ساخت سرویس‌بهداشتی باشد، این موضوع را به شهرداری تهران اعلام کنند یا اگر قرار است سرویس بهداشتی در مکانی ساخته شود همکاری‌های لازم را با شهرداری انجام دهند. ضمن اینکه تمام مراکز تجاری یا خدماتی به خصوص اگر از ارائه خدمات منفعت می‌برند؛ می توانند به شهرداری کمک کنند تا چشمه‌های موردنیاز در شهر ایجاد شود.

خداکرمی در خصوص کیفیت سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر تهران گفت: کیفیت سرویس های بهداشتی بسیار مهم است؛ در حال حاضر بازدیدهای میدانی نشان می دهد بسیاری از سرویس های بهداشتی بسته هستند زیرا برخی از استفاده کنندگان در پاره ای از مواقع بهداشت لازم را رعایت نمی‌کنند و همین باعث گرفتگی لوله های فاضلاب شده است، اگر چه این موضوع هم اکنون در حال اصلاح است و ما امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ به اندازه کافی سرویس بهداشتی به خصوص در مکان‌های پررفت و آمد در دسترس مردم قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در ایستگاه های مترو سرویس های بهداشتی تعبیه نمی شود، عنوان کرد: این بحث چندجانبه است. گاهی اوقات شاهد این هستیم که دستشویی‌ها محل تجمع معتادین یا استفاده‌های دیگر مثل رد و بدل کردن موادمخدر شده است؛ بنابراین انتظار اینکه در تمامی ایستگاه های مترو سرویس بهداشتی باشد؛ درست نیست. اما به دلیل اینکه عمدتاً مترو محل تردد و رفت و آمد سریع مردم است و در برخی از ایستگاه های میانی شاهد ازدحام شهروندان هستیم بهتر است در خارج از این ایستگاه های پرتردد سرویس بهداشتی تعبیه شود؛ در تمام دنیا هم به همین صورت است که در همه ایستگاه‌ها لزوماً سرویس بهداشتی وجود ندارد.