۰ نفر

رییس سازمان پسماند شهرداری تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

همه عواملی که سبب آب‌گرفتگی معابر می‌شود/ لطفا آشغال نریزید!

۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۰۲
کد خبر: 390707
همه عواملی که سبب آب‌گرفتگی معابر می‌شود/ لطفا آشغال نریزید!

رییس سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: طی بازدیدهای میدانی که از روند لایروبی مسیرهای آب داشتیم، اغلب اوقات یک پلاستیک یا سطل ماست باعث مسدود شدن جریان آب شده بود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ صدرالدین علیپور رییس سازمان پسماند شهرداری تهران، درواکنش به نظر برخی مخاطبان اقتصادآنلاین مبنی بر اینکه، ضعف عملکردی نیروهای خدمات شهری در حوزه جمع‌آوری زباله‌ها و سرریز آن‌ها به جوی‌های آب و همچنین رفتار مردم در کثیف کردن معابر سبب آب‌گرفتگی معابر شده است، گفت: معتقدم فقط یک عامل سبب ایجاد چنین شرایطی نیست و سازمان‌ها و گروه‌های مختلفی در پدید آمدن آبگرفتگی معابر نقش دارند.

او ادامه داد: اگر میزان بارندگی به حدی باشد که مسیرهای آب کشش نداشته باشند، شیب آسفالت مناسب نباشد، نیروهای خدمات شهری به طور کامل وظیفه‌شان را انجام ندهند و یا مردم در معابر و جوی‌های آب زباله بریزند، همه به اضافه هزاران دلیل دیگر سبب آبگرفتگی معابر می‌شود.

علیپور تاکید کرد: در نتیجه معتقدم همه باید در درست کار کردن یک سیستم که در اینجا روان بودن مسیر آب است، نقش‌شان را به خوبی ایفا کنند و نمی‌توان گفت صرفا نیروهای خدمات شهری یا مردم عامل این اتفاق هستند، هرکدام از آن‌ها یک نقش دارند.

رییس سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: البته مکررا در بازدیدهای میدانی که از روند لایروبی مسیرهای آب داشتم اغلب، پلاستیک و یا انواع زباله مثل سطل خالی ماست سبب مسدود شدن مسیر آب شده بود، آب هم در هر صورت مسیر خود را پیدا می‌کند و از نقطه دیگری بیرون می‌زند.

او از شهروندان خواست که در راستای مسوولیت اجتماعی خود از ریختن زباله در معابر خودداری کنند زیرا مشکلاتی که پس از آن ایجاد خواهد شد سبب پایین آمدن مطلوبیت کیفیت زندگی همه شهروندان تهرانی خواهد شد.