۰ نفر

شهردار منطقه 2 در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد:

روزانه از 12هزار جای پارک در منطقه2، 40میلیون تومان درآمد داریم/ تحقق 77میلیارد تومان طی 3سال

۱۱ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۰۱
کد خبر: 385188
روزانه از 12هزار جای پارک در منطقه2، 40میلیون تومان درآمد داریم/ تحقق 77میلیارد تومان طی 3سال

شهردار منطقه 2 درباره سرانجام طرح ساماندهی پارک حاشیه‌ای منطقه گفت: از 15هزار پارک حاشیه‌ای پیش‌بینی شده در منطقه تاکنون 12 هزار فضا مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ رسول کشت پور در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارزیابی طرح ساماندهی پارک حاشیه‌ای منطقه 2 به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در این طرح بهره‌برداری از حدود 15 هزار جای پارک را پیش‌بینی کردیم و تاکنون 12 هزار و 500 فضا مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

او در واکنش به اظهار نظر رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا مبنی بر اینکه تاکنون فقط 5 هزار جای پارک استفاده شده است، اظهار کرد: آمار آقای علیخانی به روز نیست و ما از 12 هزار فضا مورد استفاده روزانه 40 میلیون تومان درآمد داریم و طرح بسیار موفقی هم بوده است.

شهردار منطقه 2با اشاره به دلایل اجرای این طرح گفت: تراکم بافت‌های اداری_تجاری و تمرکز بالای مراکز عمده مولد و جاذب سفر و تقاضای بالای پارک‌های حاشیه‌ای، وجود مشکلات و گره‌های ترافیکی، کمبود فضاهای پارک، ضرورت همکار با پلیس راهور به منظور کنترل پارک دوبل خودروها، کنترل توقف طولانی مدت خودروها و ضرورت افزایش جابه‌جایی محل‌های پارک و کاهش تردد وسایل نقلیه سرگردان از جمله دلایل ما برای اجرای این طرح بود.

کشت‌پور با بیان اینکه درآمد از حدود 14 هزار جای پارک طی سه سال به 77 میلیارد تومان می‌رسد، با اشاره به قیمت‌های مصوب در این طرح اظهار کرد: نرخ نیم ساعت اول توقف رایگان، از نیم ساعت تا یک ساعت 500 تومان، بیش از یکساعت تا چهار ساعت به ازای هر ساعت 1000تومان و بیش از چهارساعت به ازای هرساعت 2000هزارتومان دریافت می‌شود.

او اضافه کرد: شرایط بهره‌برداری نیز از طریق برداشت پلاک به وسیله خودروهای پلاک‌خوان هر نیم ساعت یکبار و ارسال و تحویل دیتا جهت هزینه پارک است. شهروندان نیز می‌توانند از طریق ایجاد حساب شهروندی در سامانه تهران من هزینه را پرداخت کنند.