۰ نفر

رییس سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با اقتصاد‌آنلاین:

خرید هزار دستگاه تنفسی و لباس برای آتش‌نشانان تا پایان سال/ باید منتظر حادثه مهیب در بازار باشیم

۱ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۹
کد خبر: 382720
خرید هزار دستگاه تنفسی و لباس برای آتش‌نشانان تا پایان سال/ باید منتظر حادثه مهیب در بازار باشیم

رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از خرید هزار دستگاه تنفسی تا پایان سال برای آتش‌نشانان خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ مهدی داوری دولت‌آبادی درباره آخرین وضعیت پایش ایمنی بازار تهران به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: شرایط ایمنی بازار بسیار خاص است، از این جهت که میزان و حجم ناامنی‌ها در زمینه‌های مختلف بسیار زیاد و در عین حال فشرده است.

اوبا بیان اینکه در هرماه ما با آتش‌سوزی در بازار مواجه هستیم، ادامه داد: برای مثال سیستم برق مغازه‌ها چه در داخل و چه در خارج ملک دچار نقص بزرگ است. رفتارهای خطرزای مالکان از جمله انبارداری‌های غیراصولی به مشکلات ناشی از فرسودگی بازار اضافه شده و چالش‌ها را دو چندان کرده است.

او گفت که؛ اگر عزم ملی برای حل مشکلات بازار ایجاد نشود در نهایت باید احتمال وقوع حادثه‌ای مهیب هم از جهت مالی و هم جانی را داد.

داوری دولت‌آبادی همچنین درباره الزام شهرداری به مالکان برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها نیز اظهار کرد: ضوابط ایمن‌سازی ساختمان‌های بالای شش طبقه وجود دارد و اجرایی هم می‌شود اما ضوابط ایمن‌سازی برای ساختمان‌های زیر 5 طبقه هرچند موجود است اما سازوکاری برای اجرای آن‌ها وجود ندارد.

رییس سازمان آتش‌نشانی گفت: در مبحث 22 مقررات ملی ساختمان به ضوابط ایمن‌سازی ساختمان‌ها پرداخته شده اما درعین حال متولی برای اجرای آن تعیین نشده است. باید نقش مالک و سایر مسوولان در ایمن‌سازی ساختمان مشخص شده و اگر هرکدام تخطی از اصول کردند با آن‌ها برخورد شود.

او همچنین از خرید هزار دستگاه تنفسی برای آتش‌نشانان تا پیش از پایان سال جاری خبر داده و گفت: همچنین هزار دست لباس دیگر تا دوماه آینده برای آتش‌نشانان خریداری می‌شود و برنامه‌ای برای تامین خودروهای مقابله با مواد خطرناک داریم.

رییس سازمان آتش‌نشانی گفت: تا پایان سال استفاده از پهباد و رباط را در سازمان آتش‌نشانی عملیاتی می‌کنیم، البته این اقدام به صورت آزمایشی است و کارکرد در حد وسیع ندارد.

به گفته رییس سازمان آتش‌نشانی؛ در مقررات جدید ساخت ساختمان‌های بلندمرتبه، ایجاد پدهای هلیکوپتر جزو الزامات شناخته شده و ابلاغ شده است.